دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1398 - 16:53
نساری در گفتگو با آنا:

گروه جهادی دانشجویی حضرت امیر(ع) به مناطق محروم آب انار ایلام اعزام می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان ایلام گفت: گروه جهادی دانشجویی حضرت امیر(ع) به مناطق محروم آب انار ایلام در شهریورماه 98 اعزام می‌شود.
کد خبر : 411636
cc.jpg

امیرحسین نساری در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کار جهادی به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک نقطه پایانی ندارد پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدهاب رابر کیفیت ارتقا و گسترش یابد»، اظهار کرد: گروه جهادی حضرت امیر(ع) دانشگاه پیام نور ایلام متشکل از دانشجویان مؤمن، انقلابی و نخبه است که برای خدمت به محرومان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.


وی افزود: دانشجویان باتوجه به منویات رهبر انقلاب و جهاد کردن به منظور رفع مشکلات و محرومیت‌ در روستاها و شهرها مانند سایر دانشگاه‌های کشور اقدام به ایجاد گروهی جهادی دانشجویی به نام حضرت امیر (ع) کرده‌اند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان ایلام با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این گروه رفع محرومیت فرهنگی و اقتصادی در روستاهاست، خاطرنشان کرد: دانشجویان برای ساخت و تعمیر منازل محروم روستائیان کاراهی عمرانی خوبی انجام داده‌اند. منظم بودن یکی از ویژگی‌های خوب این گروه جهادی است.


نساری تصریح کرد: جهادگران برای فعالیت در مناطق محروم به کارگروه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزش تقسیم می‌شوند. کارگروه عمرانی به منظور رفع محرومیت مادی و تعمیر منازل، ساخت سرویس‌های بهداشتی، ساخت حمام، ساخت مسجد و.... فعالیت دارد.


وی ادامه داد: کارگروه فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی، اهداف تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ایرانی-اسلامی روستاها، برگزاری یادواره شهدا شهدای شهرستان آبدانان به منظور حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقات قرائت قرآن و... برای تمامی سنین فعالیت می‌کند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان ایلام عنوان کرد: وظیفه کارگروه آموزش، آموزش دادن مهارت‌ها، تقویت و حل مشکلات درسی، برگزاری کلاس‌های مناسب برای ترویج اشتغال(آموزش خیاطی، چرم‌دوزی، عروسک‌دوزی و برگزاری مسابقات آموزشی است.


نساری با اشاره به اینکه اکنون یکی از کارهای گروه، ساخت دو سرویس بهداشتی و دو حمام، تعمیرات چند منزل مسکونی، مطالبه‌گری برای تجهیز خانه بهداشت و حل مشکل پزشکی و بررسی و حل مشکل خطوط ارتباطی در روستای آب انار است، گفت: برای حل این مشکلان گروهی 50 نفره به مناطق محروم روستای آب انار از توابع شهرستان آبادانان استان ایلام از 5 شهریورماه 98 به مدت 13 روز اعزام می‌شوند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: روستای آب انار چندین سال است که در آن گروه‌های جهادی مختلف و با نظارت گروه جهادی حضرت امیر(ع) مشغول فعالیت هستند و محرومیت آن از 70 درصد به 15 درصد کاهش پیدا کرده که امید است با لطف خدای متعال، مدد حضرت امیر(ع) و یاری دانشجویان، امسال جشن بزرگ پایان محرومیت روستای آب انار را جشن بگیریم.


انتهای پیام/4115/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته