دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1398 - 15:43
در هم‌اندیشی رؤسا و استادان دانشگاه‌های کیش؛

رستمی: دانشگاه سرمایه‌ بزرگی برای عبور از مشکلات کشور است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه تکیه‌گاه و سرمایه‌ای بزرگ و پایدار برای کشور و مردم است تا بتوانند با استفاده از این سرمایه از مشکلات عبور کنند.
کد خبر : 411562
رستمی با لوگوی آنا.JPG

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی طی سخنانی در نشست هم اندیشی رؤسا و استادان دانشگاه‌های کیش اظهار کرد: جزیره کیش با برخورداری از مراکز علمی و دانشگاهی، وجود مرکز نوآوری و جمعیت دانشجویی که حدود یک ششم جمعیت ۳۸ هزار نفری این جزیره را شامل می‌شود، از یکسو و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی آن از دیگر سو، موقعیتی ممتار دارد.
وی افزود: کیش به‌صورت عام فضایی گردشگری و تجاری به نظر می‌رسد، اما ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و جمعیت کثیر دانشجویی که در این فضا وجود دارد، نیازمند توجه بیشتر است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این نکته که نگاه اقتصادی به جمعیت دانشجویی نامناسب‌ترین نگاه است، تاکید کرد: توجه به جریان علمی، دانشجویی، فرهنگی، دینی و تعمیق باورها، از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما درقبال این امور وظیفه‌ای مهم برعهده داریم که توجه به آن آورده‌های بیشتر و ارزشمندتری برای جامعه دارد.
رستمی خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی کیش بیان کرد: مسئولیت‌های بزرگی بر دوش شما است و این مسئولیت برکاتی فراوان دارد، زیرا شما فرصتی خوب در حوزه هدایت و راهیابی، علم آموزی، تربیت و توسعه فعالیت‌های مخاطبان به‌ویژه جوانان این مرز و بوم دارید، لذا قدر این فرصت و نعمت را باید دانست و برای اهداف بزرگ تلاش کرد.
وی در بیان اهمیت نقش دانشگاه‌ها و مراکز عملی تصریح کرد: بازدارندگی، قدرت دفاعی، شکار پهپاد‌های دشمن، پیشرفت‌های علمی، دستیابی به فناوری نانو و صادرات آن به کشور‌های پیشرفته، رشد علوم پزشکی و هرجا نقطه قوتی در نظام می‌بینیم ریشه در دانشگاه‌ها دارد.
وی ایجاد مجموعه نوآوری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در کیش و فراهم کردن جریان‌های شتاب دهنده را از جمله دستاورد‌ها و اقدامات مهم در کیش توصیف کرد و افزود: ما اینگونه ظرفیت‌ها را باید اول به نقطه فعلیت برسانیم و نکته بعدی اینکه این قابلیت‌ها را معرفی و به همه نشان دهیم، زیرا اکثر مردم از این تحولات و پیشرفت‌ها خبر ندارند.
رستمی، فضای دانشگاهی را نقطه‌ای مهم دانست و افزود: دانشگاه تکیه گاه و سرمایه‌ای بزرگ و پایدار برای کشور و مردم است تا بتوانند با استفاده از این سرمایه از مشکلات عبور کنند.
وی روند رشد و فعالیت نظام بهداشت و درمان کشور را بعد از انقلاب، معجزه آسا توصیف کرد و افزود: نظام بهداشت و درمان کشور ما به رغم فشار‌ها و تحریم‌ها، امروز در بخش توریسم سلامت به خاطر کیفیت و قیمت مناسب فعال است و از کشور‌های مختلف توریست سلامت جذب کرده است.
رستمی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد یاس و نا امیدی و تاریک جلوه دادن آینده برای مردم به‌ویژه قشر جوان و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی کشورمان افزود: بروز و ظهور این تلاش‌های کینه توزانه در جریان اغتشاشات آبان و دی ۹۶ دیده شد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته