دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 16:06

جای خالی حمایت از آرمان مستضعفین در دستگاه دیپلماسی/ شماره 157 نشریه فتح منتشر شد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ویژه‌نامه نشریه فتح بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع پرداخت ویژه به وضعیت کشمیر منتشر شد.
کد خبر : 411120
fath.jpg

هادی ژیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: یکی از اقدامات دانشجویان و به‌ویژه بسیج دانشجویی امام صادق(ع) برای دفاع از مردم مظلوم کشمیر و جنبش اسلامی نیجریه فعالیت در فضای تبیینی و انتشار شماره 157 نشریه فتح با موضوع کشمیر است.


وی افزود: در این شماره از ویژه‌نامه نشریه فتح دو رویکرد داخلی و خارجی داشتیم. در فضای داخلی به اشتباه اولویت‌بندی دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه دیپلماسی و ترجیح دادن روابط دیپلماتیک به حمایت از مستضعفین و اولویت نگذاشتن به آرمان انقلاب اسلامی در حمایت از مستضعفین و مظلومان پرداخته شده است.


مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: در رویکرد خارجی نیز تلاش شده است آنچه در فضای کشمیر در حال اتفاق افتادن است، بیان شود. فشارهای ویژه‌ای که بر مردم کشمیر و نیجریه تحمیل می‌شود به همراه راهکارهایی در حمایت از آنها در نشریه فتح مطرح شده است. سرمقاله این نشریه به مسئله انفعال و اشتباه محاسباتی دستگاه دیپلماسی دولت در مقابل دوست‌داران انقلاب اسلامی اختصاص یافته است.


ژیان بیان کرد: در بخشی از این نشریه به پیام امام خمینی(ره) به حجاج که ناظر بر حمایت از آرمان مستضعفین است اشاره شده است. در مقاله‌ای دیگر نیز با عنوان «کشمیر ایران است» فضای حاکم بر کشمیر توضیح داده شده است. در بخش تحلیل نیز مطالبی با عنوان «تفرقه بینداز و قتل عام کن» و «فلسطین شرقی» به ریشه فشارها و نقش انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی در ماجرای کشمیر پرداخته شده است.


وی خاطرنشان کرد: معرفی یکی از مبارزان کشمیری به‌نام سرباز روح‌الله و معرفی مستند کشمیرنامه از دیگر مطالب یکصد و پنجاه و هفتمین شماره ویژه‌نامه فتح است. «کربلای نیجریه» عنوان مقاله‌ای است که نقش شیخ زک‌زکی در جنبش اسلامی نیجریه را توضیح می‌دهد.


مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: با وجود تعطیل بودن دانشگاه‌ها، ویژه‌نامه فتح با توجه به اتفاقات کشمیر توسط دانشجویان طراحی و منتشر شده و این ویژه‌نامه در بین معترضین مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل پخش شد.


شماره 157 نشریه فتح بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) را می‌توانید در از این قسمت دریافت کنید.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته