دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی

همایش دانشگاهیان در محکومیت فاجعه منا در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود/ بررسی ابعاد حادثه منا

روز چهارشنبه مورخ 8 مهر ماه، جمع کثیری از دانشگاهیان کشور، مسئولان، صاحبنظران و دانشمندان داخلی و خارجی در گردهمایی با هدف محکومیت فاجعه منا در واحد علوم و تحقیقات حضور به هم می‌رسانند.
کد خبر : 41044

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات با اعلام این خبر گفت: با توجه به احساس مسئولیت، نقش آفرینی اجتماعی و نوع دوستی دانشگاهیان و بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا از سوی دانشمندان و صاحبنظران اقدام به برگزاری نشستی در این رابطه کرده‌ایم.


دکتر کرم‌‌الله دانش‌فرد با توجه به اهداف این نشست گفت: یکی از اهداف این برنامه ابراز همدردی با خانواده‌ جان‌باختگان این فاجعه است و امیدوارم این همدردی بتواند اثر آرامش بخشی بر آنان داشته باشد.


وی بررسی ابعاد حقوقی، سیاسی و حتی گردشگری این حادثه را هدف دیگر برگزاری نشست بیان کرد و ادامه داد: بررسی مسئولیتی که کشورها مقابل گردشگران دارند، به ویژه پرداختن به حرمت، ارزش و اهمیت مشرف شدگان به خانه خدا آن هم در ایام حج از دیگر اهداف اصلی برگزاری این نشست است.


وی خاطرنشان کرد: بررسی علل و عمق فاجعه، حواشی آن و وظایف کشورهای مسلمان در قبال اینگونه مسائل همچنین خواست دانشگاهیان از سازمان‌های بین‌المللی برای تشکیل مجمع یا سازمانی به منظور مشارکت در اداره حج از سوی سایر کشورهای مسلمان از دیگر اهداف این گردهمایی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته