دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 14:55
مدیر بنیاد کرامت امام رضا(ع) مطرح کرد؛

اعزام ماهانه 400 نفر از محرومان و زائر اولی‌ها به عتبات عالیات

مدیر بنیاد کرامت امام رضا (ع) گفت: ماهانه 400 نفر از محرومان و زائر اولی‌ها به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
کد خبر : 408880
637006040362946552_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن منصوری در نشست خبری طرح ملی خانواده رضوی ( الگوی اجتماعی تحکیم خانواده در مناطق محروم) که پیش از ظهر امروز در بنیاد کرامت امام رضا(ع) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد کرامت امام رضا (ع) سه سال است فعالیت خود را آغاز کرده و در این بین اولویت خود را در حوزه خدمات اجتماعی و رسیدگی به محرومین قرار داده است.


وی افزود: کارآفرینی اجتماعی، آموزش و تربیت، حوزه سلامت و مبحث خانواده چهار محوری است که بنیاد کرامت امام رضا(ع) آن را دنبال می‌کند.


مدیر بنیاد کرامت امام رضا (ع) گفت: ٨٨٨ مادر باردار تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند تا نسلی سالم تحویل جامعه دهند.


منصوری اضافه کرد: پروژه‌های زائران محروم هفتگی یکی از ماموریت‌ها و فعالیت‌هایی است که به بنیاد کرامت واگذار شده است و هرهفته بیش از ١٠٠ نفر از محرومان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.


وی در خصوص اهمیت خانواده هم گفت: بقای استقلال جوامع وابسته به موضوع خانواده و ازدواج است که باعث می‌شود یک نسلی ممتاز تربیت شود که با اتصال معنوی خانواده با فرهنگ رضوی می‌توان اقدام می‌کرد.


منصوری بیان کرد: گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و الگوسازی سه راهبردی بود که در دستور کار این بنیاد قرار دادیم.


مدیر بنیاد کرامت امام رضا(ع) با بیان اینکه بحث خانواده یکی از مواردی است که اولویت این بنیاد است گفت: ارائه الگوی اجتماعی محور، بست گفتمان خانواده محور، تسهیل ازدواج دختران و پسران و تحکیم خانواده زوج‌های جوان از جمله فعالیت‌های این بنیاد است.


منصوری ادامه داد: تشکیل شبکه فعالین خانواده رضوی، هادیان خانواده، جشنواره خانواده رضوی، عروسی خوبان، پلت فرم خانواده رضوی از جمله 5 برنامه عملیاتی در بنیاد کرامت امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفت.


وی گفت: شبکه فعالین از سال گذشته با 12 استان شروع شد که از بین این 12 استان 30 منطقه محروم شناسایی شد که با ارزیابی میدانی حدود 3 تشکل را به عنوان همکار قرار داد که در پیشروی برنامه بنیاد کرامت نقش داشتند.


منصوری با بیان اینکه تاکنون 50 تشکل در حوزه خانواده تشکیل شده است، گفت: از ماموریت‌های تشکل‌ها، شناسایی خانواده محروم، فعال کردن ظرفیت‌های اجتماعی محلی و فعال‌سازی نیازها و برطرف کردن نیازهای زوج‌های جوان است.


وی ادامه داد: 888 خانواده در گام اول مخاطب اصلی برنامه بنیاد شدند و در گام دوم پویش عروسی خوبان بود که از عید فطر کار خود را آغاز کرد که 300 نفر از اهالی فرهنگ و رسانه در بخش فراهم‌آوری جهیزیه مسکن و هزینه مراسم ازدواج همکاری کردند.


منصوری ادامه داد: هادیان خانواده دیگر برنامه‌ای بود که بنیاد کرامت آن را انجام داد و حدود 100 نفر از مبلغان را شناسایی و در حوزه خانواده به آنها آموزش دادند تا آنها مدل و سبک زندگی را رواج دهند؛ بر آسیبهای اجتماعی نظارت کنند، سلامت روانی و جسمی نظارت و پایش کنند و زمینه ازدواج‌های موفق را تسهیل کنند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: کارآفرینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته