به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فوربس، باوجود اینکه حس بویایی عامل بسیار مهمی در ساخت عطر و ادکلن محسوب میشود اما برای خلق یک رایحه جدید باید حجم زیادی از اطلاعات مورد ارزیابی قرار گیرد که میتوان برای ارزیابی این اطلاعات از هوش مصنوعی استفاده کرد.
مرکز تحقیقاتی آیبیاِم با همکاری سیمرایز(یک شرکت آلمانی تولید عطر و ادکلن) با استفاده از سیستم هوش مصنوعی عطری ساختهاند که در حال حاضر در برزیل عرضه شده است.
این سیستم هوش مصنوعی فیلیرا نام دارد و دیوید ایپل طراح عطر با کمک آن دو عطر جدید برای شرکت آرایشی اوباتیکاریو در برزیل ساخته است.
این دو عطر به طور ویژه برای نسل «زد» و نسل هزاره طراحی شده و انتظار میرود از عطر ساختهشده توسط هوش مصنوعی استقبال ویژهای کنند. همکاری آیبیاِم و سیمرایز به طور رسمی هوش مصنوعی را وارد صنعت عطر و ادکلن کرده است.
برای ساخت یک عطر یک هزار و 300 قطعه سازنده در دسترس قرار دارد که شامل رایحهها، اسانسها، ادویهها، قارچها و میوهها میشود. سیمیرایز پایگاه اطلاعاتی از 1.7 میلیون فرمول عطر با ترکیبهای مختلف دارد که آن را در اختیار فیلیرا گذاشته است.
فیلیرا با کمک این پایگاه داده و اطلاعاتی در خصوص پرفروشترین عطرها میان گروههای سنی، جنسیتی و کشورهای مختلف، عطرهای جدید را توسعه داده است.
انتهای پیام/4107/4021/
انتهای پیام/