دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با آنا:

آیین‌نامه‌های معاملات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح شد/ حرکت جدی دانشگاه آزاد در راستای اقتصاد دانش‌بنیان

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین‌نامه معاملات پژوهشی و فناوری به‌روزرسانی و در بسیاری از موضوعات از نو تدوین شده است.
کد خبر : 407447
_ALI1357.jpg

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ساختار عظیم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منطقاً هیکل هر چه بزرگ‌تر می‌شود، لَخت‌تر حرکت می‌کند. نبود مدل‌های اقتصادی و مدل‌های مشارکت در تحقیقات، ناشی از ساختار این دانشگاه است.


وی افزود: گاهی اوقات یک بنا آن‌قدر سست است که مصرف انرژی برای اصلاح آن بیشتر از ساخت دوباره آن است. اکنون دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اینکه به سمت اصلاح فرآیندها حرکت می‌کند، آیین‌نامه معاملات پژوهشی و فناوری را نیز به‌روزرسانی کرده و در بسیاری از موضوعات از نو درحال تدوین است. پس از جلسات متعدد و به کمک رئیس پژوهشگاه و آزمایشگاه مرکزی، شورای عالی اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه احیا شد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: شورای عالی اقتصاد دانش‌بنیان ازجمله ساختارهایی است که  حتی در فضاهای بوروکراتیک نیز کمک می‌کند تا بسیاری از مسیرها تسهیل شوند. در همین آیین‌نامه معاونت پژوهشی و فناوری، بسیاری از اختیارات به واحدهای استانی سپرده شده است تا هم‌راستای فرماندهی مرکزی دانشگاه کار کنند.


دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اصلاح ساختارهای دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله آیین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی جدی برای قانونمند کردن و تسهیل امور اقتصاد دانش‌بنیان شروع کرده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری به عنوان بسترهایی که مقدمات رشد کارآفرینی را فراهم می‌کنند و با دانشگاه هم ارتباط مستقیم ندارند می‌توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Malaysia
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
۰
خدا می داند ولی بعد مسولیتش رو بپذیرید
قالیشویی ادیب