دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 11:49
در اعتراض به سازمان خصوصی‌سازی انجام گرفت؛

احضار دانشجوی مطالبه‌گر بسیجی به دادگاه!

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز که پیگیر تخلفات خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی تبریز بود با شکایت نماینده حقوقی ماشین‌سازی به دادگاه احضار شد.
کد خبر : 407079
132814981_179775945bcdbf.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی سنبلی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز که پیگیر تخلفات خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی تبریز بود با شکایت نماینده حقوقی ماشین‌سازی به دادگاه احضار شد.


حکم جلب بدون هیچ احضاریه‌ای صادر شده است



محمد صالح، مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با انتشار توئیتری اعلام کرد: طبق شنیده‌‌ها حکم جلب مسئول سابق بسیج دانشگاه سهند، بدون هیچ احضاریه‌ای صادر شده است.


در ادامه این پیام توئیتری اشاره شده است: سر آقایان سلامت که هزاران کارگر بیکار و صدها کارخانه نابود می‌شوند و دانشجویان محکومان همیشه زمان ...


برخوردها با جوانان انقلابی خارج از قاعده است


بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی پیرامون برخوردهای خارج از قاعده‌ این نهاد با جوانان انقلابی توضیحاتی ارائه کرد.


در این نامه آمده است: نظر به پیگیری‌های دو ساله مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در بحث خصوصی‌سازی پرحاشیه و غیرقانونی ماشین‌سازی تبریز که در دیدار دانشجویی در ماه مبارک رمضان سال جاری مورد تائید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت، ما شاهد شکایت اداره حقوقی ماشین‌سازی تبریز از مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه سهند هستیم.


در ادامه این نامه تصریح شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه سهند حق هرگونه شکایت را برای مجموعه حقوقی ماشین‌سازی تبریز محفوظ می‌داند و اسناد متقنی در دفاع از عملکرد خود در خصوص این واگذاری دارد، اما نکته‌ تأسف‌برانگیز و پرابهام نحوه‌ رسیدگی به این شکایت توسط قوه‌ قضائیه بدون در نظر گرفتن تشریفات آیین دادرسی است و احضار به صورت تلفنی است که به دور از شأن بوده و هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.


در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است: مطابق با ماده 180 آیین دادرسی کیفری «جلب بدون احضار کتبی» در مواقعی انجام می‌شود که بیم آن رود اقدامات قاضی برای دستیابی به متهم به نتیجه نرسد» این نوع مواجهه با دانشجویان دغدغه‌مندی که عدالت‌خواهانه پیگیر احقاق حقوق «کارگران ماشین‌سازی تبریز» بودند دور از انصاف بوده و اجحاف در حق مقام دانشجوست. دانشجویان جرمی انجام نداده‌اند که مجازاتش قصاص و مواردی از این دست باشد که مستحق چنین رفتاری شود که همانند کسانی که قتل نفس مرتکب شده‌اند اینگونه و بدون احضاریه، حکم جلبش را صادر کنند. این چه روش و منش برخورد با مؤذنان جامعه و مبارزان عرصه فسادستیزی است که رسالت خود را از رهبری دارند؟


در ادامه این نامه بیان شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبدیل شدن این نحوه‌ دادرسی به روال مرسوم را اساساً اشتباه می‌داند و آن را به عنوان مانعی بزرگ در برابر کنشگری سایر تشکل‌های دانشجویی عدالت‌خواه در حوزه مبارزه با فساد در اقصی نقاط استان می‌داند و از جنابعالی این انتظار می‌رود که برای برچیده شدن چنین رویه‌های مخرب و حرمت‌شکنانه‌ای اهتمام ویژه به خرج دهید.


بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در بخش پایانی نامه خود اعلام کرده است: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبتنی بر «عدالت‌خواهی و فسادستیزی تشکل‌های دانشجویی» و الزام مورد سؤال قرار گرفتن هرگونه پدیده ضدعدالت در کشور، همگان منتظرند ببینند در دوره جدید فعالیت دستگاه قضایی که مصادف شده است با نخستین سال گام دوم انقلاب، چگونه اقتدار دستگاه قضائی با اقدامات مردمی همراه شده و در برانداختن فساد و تبعیض نقش‌آفرین خواهد شد.


عده‌ای گفتند رسالت جنبش دانشجویی؛ پیگیری مشکلات کارگران نیست!



پیش از این علی سنبلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز طی نشستی خبری با موضوع تشریح اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند پیرامون خصوصی‌سازی و حواشی آن از برخورد عده‌ای با دانشجویان به خاطر پیگیری مطالبات کارگران و خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی تبریز خبر داده بود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در این نشست با انتقاد از کسانی که مانع برگزاری نشست خصوصی‌سازی در مقابل کارخانه ماشین‌سازی شدند، اظهار کرد: در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به جای کارهای معمولی و روزمره، لباس کارگری پوشیدیم و به حمایت از کارگران پرداختیم در حالی که آنجا نیز عده‌ای با حضور در غرفه، از این اقدامات ناراحت شده و گفتند رسالت جنبش دانشجویی پیگیری مشکلات کارگران نیست.


وی با بیان اینکه در هیچ جای جهان شرکت‌های مادر را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند، گفت: شرکت ماشین‌سازی یکی از کارخانه‌های مادر در صنایع سنگین و نظامی ماست در همین جا خصوصی‌سازی این کارخانه جای بحث و شبهه است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند افزود: سیاست خصوصی‌سازی در کشور برای رونق تولید و پیشرفت صنعت بود اما امروز چنین موضوعی رخ نداده است.


سنبلی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با ریاست قوه قضائیه و حضورش در آن دیدار عنوان داشت: در دیدار اخیر با رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی واگذاری‌های انجام شده را فاجعه نامید و شدیداً قول پیگیری این موضوع را داد.


انتهای پیام/4107/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته