دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 12:45
اعتراض دانشجویان به یک عمل مغایر قانون؛

عودت ماشین‌سازی تبریز مصداق بارز تخلف است+اسناد

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با صدور بیانیه‌ای عودت ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد را فاقد پایه قانونی عنوان کرد.
کد خبر : 404079
N83267922-72945067.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز طی بیانیه‌ای درباره عودت ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد، با ذکر دلایلی این اقدام سازمان خصوصی‌سازی را غیرقانونی توصیف کرد.


در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه ماشین سازی زمان فروش به قربانعلی فرخزاد در اختیار و تملک صندوق بازنشستگی فولاد نبوده است عودت آن به صندوق بازنشستگی فولاد نیز پایه‌ قانونی ندارد؛ شرکت ماشین سازی تبریز با بیش از 50 سال سابقه تولید انواع ماشین‌های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور همواره در عرصه تولید، فروش و به عنوان صنعت مادر و راهبردی کشور پیشگام بوده است.


در ادامه این بیانیه عنوان شده است: شرکت ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم تبریز از زمان ورود به روند واگذاری به بخش خصوصی همواره شاهد اخلال در تولید و اعتصاب کارگران بوده است؛ لذا بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و درخواست ورود جوانان مومن و انقلابی به میدان مطالبه دائم، همواره پیگیر شرایط کارخانه و رعایت اصول فروش ماشین سازی توسط بخش خصوصی و عدم تخطی از این اصول بوده است.


در بخش دیگری از بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز بیان شده است: پس از جلب خریدار شرکت ماشین‌سازی تبریز به عنوان اخلال‌گر در بازار ارز، امید آن می‌رفت که با فروش اصولی ماشین‌سازی در احیا آن گام برداشته شود. ولی هر بار با تخطی از اصول فروش ماشین‌سازی سعی در فروش غیراصولی این شرکت داشتند که هر بار با مخالفت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند مواجه شد.


در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به شنیده‌های حاکی بر عودت شرکت ماشین‌سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد و عزم سازمان خصوصی‌سازی بر این اتفاق، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز این ادعا را که ماشین‌سازی تبریز هنگام فروش به مالک سابق در تملک صندوق بازنشستگی فولاد بوده است و سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد ماشین سازی را به ق.ف فروخته است و حال پس از فسخ قرارداد با ق.ف شاهد آن هستیم که ماشین سازی به صندوق بازنشستگی فولاد بازگردانده می‌شود، مستند به دلایل ذیل رد می‌کند که استناد آن به پیوست منتشر می‌شود:
۱- چنانچه اگر این مجموعه طبق ادعای سازمان خصوصی‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد بابت رد دیون واگذار گردیده بود چرا ماشین‌سازی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به شماره طبقه بندی ۲۴۶۵۰۰ به عنوان مجموعه دولتی بودجه دریافت کرده است؟
۲-آقای محمدعلی صنعتی سرپرست دفتر حقوقی و قراردادهای واگذاری در نامه‌ای به شماره‌ی ۴۲/۲۱۱۷ خطاب به آقای امین عشقی سرپرست گروه ماشین‌سازی وضعیت ماشین‌سازی را کما فی السابق متعلق به دولت می‌داند.
۳- آقای اکبر نوروزی در نامه‌ای خطاب به آقای امین عشقی ضمن تایید اینکه ماشین‌سازی متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد نبوده است عنوان می‌کند که این صندوق در قیمت‌گذاری و نحوه فروش ماشین‌سازی هیچ دخل تصرفی ندارد و تاکید می‌کند از انجام مکاتبات با صندوق فولاد خودداری کنید و مراتب را یا به سازمان گسترش یا سازمان خصوصی‌سازی اطلاع دهید.


در نتیجه با توجه به اینکه ماشین‌سازی زمان فروش به ق.ف در اختیار و تملک صندوق بازنشستگی فولاد نبوده است عودت آن به صندوق فولاد نیز پایه‌ قانونی ندارد.


بسیج دانشجویی با توجه به دغدغه‌مندی موجود و تلاش در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب، مخالفت صریح خود را با این بازگردانی اعلام می‌دارد و در صورت پیگیری نکردن و هموار نساختن معضل عودت به صندوق بازنشستگی فولاد توسط مراجع ذی‌ربط مواجه با اقدام انقلابی دانشجویان را خاطرنشان می‌‌کند.


 با توجه به شنیده‌های حاکی بر عودت شرکت ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد و عزم سازمان خصوصی‌سازی بر این اتفاق، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز این ادعا را که ماشین‌سازی تبریز هنگام فروش به ق.ف در تملک صندوق بازنشستگی فولاد بوده است و سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد ماشین‌سازی را به ق.ف فروخته است و حال پس از فسخ قرارداد با وی شاهد آن هستیم که ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد بازگردانده می‌شود، مستند به دلایل ذیل رد می‌کند:



- بودجه‌ شرکت‌های دولتی در سال ۹۵



- بودجه‌ شرکت‌های دولتی در سال ۹۶ 



- اسامی شرکت‌ها و شماره طبقه بندی



- نامه‌ آقای اکبر نوروزی



- نامه‌ آقای محمدعلی صنعتی
در نتیجه با توجه به اینکه ماشین‌سازی زمان فروش به ق.ف در اختیار و تملک صندوق بازنشستگی فولاد نبوده است عودت آن به صندوق بازنشستگی فولاد نیز پایه‌ قانونی ندارد.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته