دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 09:36

راه‌اندازی قطاری سریع‌السیر لس‌آنجلس به لاس وگاس با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت

وست اکسپرس در پی ساختن خط راه‌آهن مخصوصی برای قطار سریع‌السیر بین لس‌آنجلس تا لاس‌وگاس است که سرعت متوسط آن 240 کیلومتر در ساعت است و با هدف رشد اقتصادی و افزایش گردشگری در منطقه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 40668

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، سفر هوایی از لس‌آنجلس به مقصد لاس‌وگاس تنها یک ساعت طول می‌کشد اما به دلیل افزایش مشکلات خطوط هوایی آمریکا از حمله افزایش قیمت بلیط هواپیما، چندی است گفت‌وگوهایی برای ساخت قطار ارتباطی بین این دو شهر به صورت جدی انجام شده است.


برای سال‌ها نبود پول نقد مانع از عملی شدن این پروژه می‌شد. شرکت راه‌آهن وست اکسپرس آمریکا پس از تعلق نگرفتن وام 5/5 میلیار دلاری فدرال به این پروژه راه دیگری برای استارت خوردن آن پیدا کرد. اکسپرس وست برای ساخت خط راه‌آهن جدید بین دو ایالت نوادا و کالیفورنیا با شرکت بین‌المللی راه‌آهن چین همکاری خواهد کرد. این دو شرکت تصمیم دارند این پروژه را در اواخر سال 2016 شروع کنند.


در فاز اول این همکاری مشترک با امضای قرار داد 100 میلیون دلاری عملیات ساخت خط ویژه‌ای به طول 370 کیلومتر که جنوب نوادا را به جنوب کالیفرنیا متصل می‌کند، بسته شد. این مسیر شامل ایستگاه‌هایی در لاس‌وگاس، نوادا، ویکتورویل، کالیفرنیا و پامدیل می‌شود و آماده ارائه خدمات در سراسر لس‌آنجلس خواهد شد.


انتظار می‌رود این پروژه باعث رشد اقتصادی و افزایش گردشگری در این منطقه شود. وست اکسپرس معتقد است ساخت و احداث خط قطار سریع‌السیر می‌تواند از سپتامپر سال 2016 کلید بخورد.


اگر قرار بر این باشد که این پروژه با موفقیت کامل روبه‌رو شود، سرعت متوسط این قطار باید چیزی حدود 240 کیلومتر بر ساعت باشد. تنها قطار پرسرعت دیگری که در آمریکا در حال ارائه خدمات است، متعلق به راه‌آهن ملی آمریکاست که بوستون، نیویورک و واشنگتن دی‌سی را به هم متصل می‌کند. اما این قطار برای فواصل کوتاه در نظرگرفته شده و قطارهای معمولی دیگر نیز از مسیر خط راه‌آهن آن استفاده می‌کنند.


شاید سرعت این قطار به اندازه سرعت هایپرلوپ، انتقال با سرعت فراصوت نرسد اما این قطار سریع‌السیر روی ریل‌های اختصاصی و با در نظر گرفتن سرعت متوسط مسیر بین دو ایالت را در حدود 80 دقیقه طی می‌کند.


شاید این زمان هنوز طولانی‌تر از متوسط زمان پرواز باشد اما بهتر از ایستادن در صف‌های طولانی فرودگاه و سر و کله زدن با ماموران امنیتی است. هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در زمینه میزان کل بودجه این پروژه، مدت زمان بهره‌برداری آن و تاریخ راه‌اندازی آن منتشر نشده است.


بر اساس آمار راه‌آهن ملی آمریکا راه‌اندازی خط اختصاصی بین واشنگتن و بوستون 25 سال زمان و 151 میلیارد دلار هزینه در برداشت. بنابراین ممکن است پروژه قطار سریع‌السیر لس‌آنجلس تا لاس‌وگاس مقداری طول بکشد.


مترجم: هانا حیدری


منبع: GizMag


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته