فارغالتحصیلان رشتههای هنری در شهرستانها نیازمند حمایتهای بیشتری هستند
حامد مشمولی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره فعالیتهای هنری خود پس از فارغالتحصیلی از دانشگاه گفت: در دانشگاه هنر شهر بابل و در رشته گرافیک فارغالتحصیل شدم.
وی بیان کرد: البته با توجه به علاقهام به هنرهای تجسمی و بهخصوص مجسمهسازی توانستم در این رشته پیشرفتهایی داشته باشم، باید بگویم؛ خیلی پیشترها فعالیت خود را در زمینه هنر تجسمی و بهخصوص مجسمهسازی آغاز کرده بودم.
این هنرمند مجسمهساز اظهار کرد: تحصیل در دانشگاه و رشته هنر گرافیک نیز در این راه خیلی بهمن کمک کرد و توانستم به ذهنیات خود در زمینه هنر مجسمهسازی جامعه عمل بپوشانم.
مشمولی ادامه داد: من متولد روستای کوتنا استان مازندران هستم و زندگی روستایی راتجربه کردهام. از این رو این فضای بکر و پاک، منشا بسیاری از الهامات هنریام بود. در این محیط بود که بسیاری از مجسمههایم را ساختم.
وی یادآور شد: پاکی وصداقت در روستا هنر را پرورش میدهد. از سوی دیگر بکارگیری بسیاری از نرمافزارهای موجود در هنر گرافیک و مؤثر بودن این برنامهها در بهتر شدن کارهای هنری، دلیلی بود که این نرمافزارها را به صورت حرفهای فرابگیرم و در کارهای مجسمهسازیام استفاده کنم.
مشمولی اظهار کرد: نکته مهم و اساسی در پرورش هنر، داشتن ایده و سوژه مناسب است که این ایدهها را میتوانستم از طبیعت دریافت کنم.
وی بیان کرد: بهطور کلی در فعالیتهای هنریام تجربههای جدید و متنوع را میپسندم، به صورتیکه ابتدا از طراحی، نقاشی به تصویرسازی و سپس به مجسمهسازی رسیدم و اکنون نیز با هنر مجسمهسازی خود را مشغول کردهام.
این مجسمهساز ادامه داد: هنر در مراکز استانی کمتر دیده میشود و هنرمند بیشتر باید در تهران فعالیت داشته باشد تا بتواند آثار خود را بهنمایش بگذارد.
وی یادآور شد: آخرین کاری که در زمینه مجسمهسازی، طراحی کردم و اکنون درحال اجرای آن هستم؛ مجموعه خروسهایی است که بوسیله مواد مختلف و متعددی مانند چسب، کاغذهای باطله، سیمهای فلزی با استفاده از جوشکاری شاختهام.
مشمولی اظهار کرد: رفته رفته، کارگاه کوچکی را برای ساخت مجسمههای خروس راهاندازی کردم و اکنون نیز حدود ۳سال است که مجسمههای خروس را میسازم. این مجسمهها را با مواد مختلف میسازم. این دوره کاری، فرصت بسیار مناسبی بود تا تجربههای خود را در کنار هم قرار دهم و حال و هوای طنز را نیز به مجسمههای خروسی که میسازم اضافه کنم.
وی تأکید کرد: دانشجویان هنر دانشگاههای خارج از مرکز پس از اتمام دوران تحصیلی خود باید مورد حمایت گروههای هنری قرار بگیرند تا بتوانند هنر تئوریکی را که در دانشگاهها فرا گرفتهاند به هنر تجربی تبدیل کنند.
مشمولی یادآوری کرد: دانشجویان هنر دانشگاهها نیازمند حمایت سازمانها و نهادهای متولی هنر هستند تا بتوانند در مسیر تعالی آموختههای خود گام بردارند.
این فارغالتحصیل هنر گفت: یکی دیگر از مشکلات دانشجویان فارغالتحصیل هنر در دانشگاههای مراکز استانی، بعد از تولید آثار هنری، نبود محل و مکانی برای به نمایش گذاشتن آثار هنریشان است.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز گالریها برای نمایش آثار هنری به تهران خلاصه شده است و یک هنرمند یا یک دانشجوی هنر در شهرستانها برای نمایش محصولات هنری خود، با مشکلات و موانع بسیاری روبرو هستند.
مشمول بیان کرد: البته در این میان نیز بسیاری از هنردوستان هنرپروران هسنند که با نیتخیرخواهانه با هدف کمک به هنرمندان جوان این مرز و بوم فضای گالریوخود را بدون چشمداشتی در اختیار داتشجویان و یا هنزمندان جوان قرار میدهند.
انتهای پیام/4107/۴۱۰۰/
انتهای پیام/