دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 05:42

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا برای افزایش آگاهی جامعه تلاش می‌کند

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با ارائه دوره‌های آموزشی، ترجمه و تألیف کتاب در حوزه‌های مرتبط سعی دارد سطح آگاهی مردم در این خصوص را افزایش دهد.
کد خبر : 406266
final-770x500.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  رسالت اصلی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا تحقیق و پژوهش است. نتایج این تحقیقات و  پژوهش‌ها در قالب دوره‌های آموزشی گسترده ارائه می‌شود تا افراد بیشتری در سراسر کشور با فناوری اینترنت اشیا آشنا شوند.


مینا وطن‌خواه از بخش آموزش مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا بیان کرد: اکثر مردم جامعه اطلاعات زیادی در خصوص اینترنت اشیا ندارند. مرکز تحقیقات اینترنت اشیا کتاب‌هایی را ترجمه و تألیف کرده تا افراد بیشتری با مبانی اینترنت اشیا آشنا شوند.


این مرکز یک سری استارت‌آپ‌ نیز دارد که اکثر اعضای آن از کارآموزان هستند. کارآموزان زیادی در مرکز تحقیقات اینترنت اشیا کار می‌کنند که  به شکل تیم در کنار هم کار و ایده‌پردازی می‌کنند. وقتی یکی از ایده‌ها انتخاب می‌شود، اعضای تیم برای پیاده‌سازی آن و تبدیل به استارت‌آپ و ارائه محصول شروع به کار می‌کنند.


وطن‌خواه افزود: در آزمایشگاه اینترنت اشیا استادان با تخصص در حوزه‌های مختلف تدریس می‌کنند و اعضای تیم‌های استارت‌آپی را راهنمایی می‌کنند. 


مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع به کار کرده و با برخی از دانشگاه‌های کشور نیز همکاری‌هایی دارد.


وطن‌خواه در این باره گفت: مرکز تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه شیراز و دانشگاه لرستان دارد و دوره‌های آموزشی نیز در دانشگاه خواجه نصیر مشهد برگزار کرده است.


مرکز تحقیقات اینترنت اشیا دوره‌های آموزشی نیز برای نیروهای انسان سازمان‌ها برگزار می‌کند  تا سطح دانش آنها در خصوص اینترنت اشیا را بالا ببرند. 


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته