دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی از کسب‌وکارهای خانوادگی حمایت می‌کند

معاون فناوری، نوآوری و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با نگاهی تاثیرگرفته از آموزه‌های اسلامی و ایرانی و با راهبردی دانش‌محور از کسب‌وکارهای خانوادگی حمایت می‌کند.
کد خبر : 406060
_ALI1298.jpg

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره کسب‌وکارهای خانوادگی گفت: بدون تردید، خانواده به عنوان سلول بنیادی پیکره برومند جامعه بشری، بزرگترین نقش را در رشد و شکوفایی نوع بشر داشته و دارد. سرشت اجتماعی انسان همواره با نگاهی ژرف، تاثیر دگرگونی‌های اجتماعی را بر این سلول بنیادی زیر نظر داشته و همواره دل نگران تاثیرات متقابل این تغییر و تحول بوده است.


وی افزود: بدون تردید یکایک ایدئولوژی‌های ظهور یافته در جوامع انسانی، چه توحیدی و چه غیر توحیدی، نظری خاص در ارتباط با خانواده داشته و دارند. عرصه اقتصاد نیز چه در مباحث نظری و چه در جنبه های کاربردی، بالتبع مستثناء از این واقعیات نبوده و همواره خانواده را با حساسیتی خاص مورد ملاحظه قرار داده است.


معاون فناوری، نوآوری و تحقیقات اظهار کرد: در پیکره پرجمعیت جامعه انسانی امروز، با وجود دسته بندی‌های متعددی که هریک به یکی از جنبه خاص، از ویژگی‌های اجتماعی و صنعتی جامعه اشاره می‌کنند، خانواده همچنان خانواده است. در جوامع صنعتی و توسعه یافته، درحال توسعه یا محروم، فرهنگ‌های غربی، شرقی، آسیایی، بومی آمریکایی، آفریقایی یا استرالیایی و سایر دسته‌بندی‌هایی از این دست، با کمی اغماض، خانواده مفهوم یکسانی دارد.


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خانواده به عنوان مجموعه‌ای از انسان‌هایی است که یا بستگی خونی با هم دارند یا به واسطه ازدواج به یکدیگر مرتبط می‌گردند عنوان کرد: بدون شک شکل‌گیری هسته اولیه این مجموعه از یک پدر و یک مادر آغاز شده و با تولد فرزندان توسعه یافته و برای رشد و شکوفایی نسل‌های بعدی تمامی امکانات خود را به کار می‌گیرد.


وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود یکی از تاثیرگذارترین دسته‌های اجتماعی بر «تولید ناخالص ملی» در تمامی کشورهای جهان، خانواده یا به عبارتی دقیق‌تر «کسب‌وکارهای خانوادگی» است. کمتر کشوری را می‌توان یافت که پژوهش‌های معتبر سهم کمتر از 50 درصد تولید ناخالص ملی را برای کسب‌وکارهای خانوادگی محاسبه کرده باشند. در بررسی انواع کسب‌وکارها، بدون شک، سهم کسب‌وکارهای خانوادگی، بیش از 50 درصد از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط در اکثریت قریب به یقین همه کشورهاست و تمامی این آمار و ارقام نقش پر رنگ نهاد خانواده را انکار ناپذیر می‌کند.


معاون فناوری، نوآوری و تحقیقات خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نگاهی تاثیرگرفته از آموزه‌های اسلامی و ایرانی و با راهبردی دانش‌محور با اطمینان از کارکردهای وسیع و قدرتمند این نهاد مقدس اجتماعی، حمایت ویژه خود از کسب‌وکارهای خانوادگی نوپا را اعلام کرده و از کلیه کسب‌وکارهای خانوادگی نوپا، برای فعالیتی سازنده در فضای حمایتی کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی، دعوت به حضور و همکاری می‌کند.


دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: بر همین اساس کلیه کسب‌وکارهای خانوادگی نوپا که حداقل 2 نفر از افراد با وابستگی درجه یک خانوادگی، مالکیت، مدیریت و امور اجرایی آن را برعهده دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه park.iau.ir ثبت نام کرده و در انتخاب «نوع»، شرکت یا واحد فناور (خانوادگی) را انتخاب کنند. 


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب