دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 10:44
نوروزی مطرح کرد:

آموزش تبدیل ایده خام به کسب‌وکار در استارت‌آپ ویکند گردشگری

تسهیلگر نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری نصف جهان گفت: در استارت‌آپ ویکند گردشگری به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهند که چگونه ایده خام خود را تبدیل به کسب‌وکار کنند.
کد خبر : 405831
WhatsApp Image 2019-07-20 at 17.38.48.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، محمدرضا نوروزی صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری نصف جهان که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان در این کلاس یاد داده شد که چگونه ایده خام خود را مرحله‌به‌مرحله تا تبدیل به کسب‌وکار پیش ببرند.
تسهیلگر نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری نصف جهان افزود: این افراد پس از اجرایی کردن ایده خام خود، متوجه می‌شوند برای اعتبارسنجی آن باید تیم تشکیل دهند و به کمک‌ مربیان روی ایده‌های گردشگری کار کنند و در آخرین روز، ایده‌ها از سوی داوران بررسی شد و سه ایده برتر معرفی و از آنان با اعطای تسهیلات، قدردانی و مورد حمایت قرار گرفتند.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز به‌عنوان برگزارکننده نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری گفت: این رویداد گردشگری با همکاری خانه جوان، اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان و استارت‌آپ‌های موفق برپا شده که در نوع خود نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری نصف جهان به‌شمار می‌رود.
امید خواجه افزود: رسالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تاکنون آموزش و پژوهش بوده ولی در سال‌های اخیر رسالت کارآفرینی جوانان را با جدیت در دستور کار قرار داده که برگزاری نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری نصف جهان از آن جمله به شمار می‌رود؛ زیرا این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه کارآفرین در کشور شناخته می‌شود.


وی اظهار کرد: دوره آموزشی این رویداد گردشگری در قالب 54 ساعت به بررسی استانداردها، ایده‌های قابل تجاری‌سازی و... پرداخت که در این مسیر نیز از تجربیات و همکاری مدیران استارت‌آپ‌های برتر کشور بهره‌گیری شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان اینکه 18 نفر از مدیران موفق استارت‌آپ‌های کشور، معروف به منتور (مربی) به ما در این فرایند کمک کردند، افزود: در اجرای این رویداد، ابتدا تسهیلگر اصلی، برنامه‌های معمول را اجرا و سپس مدیران در شاخه‌های مختلف انفورماتیک، بازاریابی و ...، تیم‌ها را راهنمایی کرده تا ایده‌ها آماده و به اصطلاح پخته شود و این دوره آموزشی در حقیقت توفان فکری در افراد برای ادامه مسیر ایجاد می‌کند تا هر کس بتواند ایده خود را تثبیت کند.
خواجه خاطرنشان کرد: معمولاً 30 درصد شرکت‌کنندگان در رویداد استارت‌آپ‌ها با وجود شکست‌هایی که ممکن است بخورند و زمانی طولانی هم طی شده باشد به کار خود ادامه می‌دهند و در نهایت موفق به راه‌اندازی کسب‌وکار می‌شوند.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع این رویداد گردشگری است، شرکت‌کنندگان با حضور در میدان نقش‌جهان اصفهان از ایده‌های خود عملاً مستندسازی کرده و حتی کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند و می‌توانند درآمد کسب کنند که ما از این تلاش آنان در راه ایجاد کسب‌وکار به‌طور کامل حمایت می‌کنیم.
به گزارش آنا، در این رویداد، بیش از 60 نفر از علاقه‌مندان ایده‌پرداز در حوزه گردشگری، در 54 ساعت کار فشرده با تشریح و ارائه ایده خود با مراحل تبدیل ایده به کسب‌وکار آشنا شدند و احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با حضور خود در این استارت‌آپ، شرکت‌کنندگان را تشویق و از تلاش دست‌اندرکاران قدردانی کرد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب