رویدادهای استارتآپی، لازمه روزآمدی تحولات فرهنگی است
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش اقدامات دانشبنیان و ایجاد تحول در فناوری و گزارههای آموزشی رویکرد جدیدی برگزیده است. اعضای هیئتعلمی، دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درصدد مسئلهمحوری و تجاریسازی ایدهها و محصولات دانشبنیان خود هستند.
امروزه یکی از فراگیرترین برنامهها در فضای کسبوکار، برگزاری رویدادهای استارت آپی در دانشگاهها و اکوسیستمهای علمی است. استارت آپ را میتوان بهعنوان پدیدهای با ویژگیهای نوین در راستای تقویت بنیان ایدهها و تبدیل خلاقیت به فرصتهای کسبوکار معرفی کرد. با یک بررسی اجمالی درمییابیم که اغلب رویدادهای استارت آپی در حوزههای دیجیتال، زنجیره فروش، گردشگری، شهر هوشمند و حملونقل است.
اگر رویدادهای استارتآپی را فرآیند محرکی برای ایده پروری و کار گروهی تعریف کنیم، میتوان اذعان کرد جای خالی رویدادهای فرهنگی و بهعبارتی استارتآپ هایی با محوریت صنایع فرهنگی بهچشم میخورد. در شرایطی که دشمنان و بدخواهان کشور سرمایههای کلانی برای رخنه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی کنار گذاشتهاند، لازم است فعالان حوزه فرهنگی و فناوریهای فرهنگی در روزآمدی رویدادهای این حوزه نیز اهتمام ویژهای داشته باشند.
ورود دانشگاهها به مقوله روزآمدی و تحول در فرآیندهای فرهنگی بهعنوان یکی از مهمترین متولیان فرهنگ کشور عقلانی و منطقی بهنظر میرسد. نهاد دانشگاه مبدأ تحولات کشور است و از طرفی ریشه در بنیان فرهنگی کشور دارد. همافزایی و همسویی گروهای مختلف دانشگاهی و تشکیل هستههای اندیشهورز و خلاق میتواند مقدمات راهاندازی استارتآپ های حوزه فرهنگی را فراهم کند.
حمایت از گروههای استارتآپی منتخب و هدایت این گروهها بهسوی گفتمان سازی علمی در حوزه فرهنگ میتواند بهعنوان یک راهبرد برای دانشگاهها مطرح شود.
انتهای پیام/4107/4116/
انتهای پیام/