دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 10:35
مدیرعامل ایران خودرو:

60 میلیون یورو برای تولید خودرو سرمایه‌گذاری شده است

در مجموع حدود ۶۰ میلیون یورو برای تولید خودرو سرمایه‌گذاری شده است که طی آن ظرف چند ماه آینده به سوی خودکفایی کامل حرکت خواهیم کرد.
کد خبر : 404623

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ و در جمع خبرنگاران گفت: هنگامی که شرکت پژو ایران را ترک کرد؛ خودروی پژو ۳۰۱ را مورد اتکا قرار دادیم و اکنون ۶۰ درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود و قرار است تا زمان تولید کامل به ۸۰ درصد برسد.


وی ادامه داد: اکنون بدون اتکا به این شرکت فرانسوی، در ایران خط تولید پژو را در دست گرفته‌ایم و کارهای خوبی در این حوزه صورت گرفته است. در شهریور نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.


مدیرعامل شرکت ایران خودرو افزود: محصولی که تولید می‌شود متعلق به ایران و بر اساس پلت فرم داخل کشور است. می‌توان این خودرو را بدون لوگوی پژو تولید کرد. اما ممکن است بار حقوقی به همراه داشته باشد. خوشبختانه با اینکه شرکت پژو ایران را رها کرد اما بازهم موفق شدیم خودرو تولید کنیم.


وی درباره قیمت و هزینه تولید خودرو بیان کرد: در مجموع حدود ۶۰ میلیون یورو برای تولید خودرو سرمایه‌گذاری شده است که طی آن ظرف چند ماه آینده به سوی خودکفایی کامل حرکت خواهیم کرد.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب