دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 06:40
معتمدی در گفتگو با آنا:

قرارداد ماهواره «پیام2» هنوز منعقد نشده است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماهواره‌ای پیشرفته‌تر و با امکانات بیشتری نسبت به پیام1 می‌خواهد ولی هنوز قرارداد ساخت این ماهواره عقد نشده است.
کد خبر : 404242

سیداحمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ضمن اشاره به مذاکرات اولیه با وزیر ارتباطات عنوان کرد: با سازمان فضایی و شخص وزیر ارتباطات مذاکرات خوبی انجام داده‌ایم و روی بحث‌های فنی ساخت ماهواره جدید ایرانی کار می‌شود البته هنوز به بستن قراردادی منجر نشده چون کار پیچیده‌ای است.


وی افزود: در ابتدای انجام مذاکرات بحث‌هایی بود که همان ماهواره قبلی که در پرتاب ناموفق بوده ساخته شود اما نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این بود که در گام اول فناوری بهتری نسبت به ماهواره «پیام امیرکبیر» و چون پروژه به طور کل عوض می‌شود باید محاسبات فنی و طراحی آن نیز تغییر کند و بعد از محاسبات جدید پیشنهاد خود را ارائه کنند.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد عقد قرارداد باشیم چرا که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید دارد که این اقدامات سریع رخ دهد؛ کارشناسان سازمان فضایی و محققان دانشگاه در حال تلاش هستند تا به این مهم دست پیدا کنیم.


معتمدی عنوان کرد: ماهواره پیام امیرکبیر پرتاب شد گرچه در مدار زمین قرار نگرفت اما ماهواره و ماهواره‌بر آن فناوری بسیار پیچیده و بالایی داشت و تنها موشک ماهواره‌بر پیام شتاب لازم برای قرار گرفتن در مدار مورد نظر را نداشت.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: با توجه به اینکه دانش فنی ساخت ماهواره را کسب کرده‌ایم بنابراین ساخت نمونه دیگری از آن ماهواره زمان کمتری را نیاز دارد.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته