اختتامیه دومین رویداد علمیIEC با معرفی برترینها برگزار شد
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رویداد علمی IEC روز پنج شنبه ۲۱ تیر در یک رقابت علمی و عملی در موضوع دادهکاوی اطلاعات و کسب و کار مجازی با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو از دانشگاههای؛ صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای معتبر کشور بههمت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان دانشکده صنایع دانشگاه شریف در باشگاه کسب و کار دانش بنیان(باکس) برگزار شد.
سید رضا یزدانپرست در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: مسابقات IEC در حقیقت از جایی شروع شد که دانشجویان به دادهکاوd تسلط کافی را نداشتند در صورتی که دانشگاهها و موسسات آموزش عالی این نیاز را حس میکردند. با برگزاری این مسابقه در حقیقت به دنبال آشنایی بیشتر دانشجویان با دادهکاوی هستیم. این مسابقه از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن شامل آموزش بود سه روز به دانشجویان مبانی داده کاوی به همراه ابزارهای این علم آموزش داده شد.
دبیر علمی رویداد بیان کرد: دانشجویان نیز با گذراندن سه روز آموزش در یک رقابت تنگاتنگ با هم به رقابت نشستند. فضای این مسابقه در حقیقت فضای کسب و کار است که دانشجویان باید آن را مدیریت کنند بتوانند کسب و کار را در دست دارندبا دادهکاوی بازار تقاضا و تصمیمات و تحلیلهای درست به بیشترین سود دهی برسانند.
وی اظهار کرد: شرکتکنندگان در ۴۹ تیم ۴ یا ۵ نفره در این مسابقه شرکت کردند که در مجموع ۲۵۰ شرکت کننده از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف علم و صنعت امیرکبیر دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای معتبر کشور مانند دانشگاه اصفهان و تبریز هستند.
یزدانپرست ادامه داد: دادهکاوی در حقیقت دانشی است که اطلاعات موجود در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی و بسیاری از اطلاعات دیگر را که به وسیله علم ریاضی و آمار بررسی میکند و از این اطلاعات دانشی را استخراج میکند که به بهترین شکل برای سوددهی بیشتر کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد.
وی یادآور شد: به طور مثال اگر فروشگاه اینترنتی را موضوع داده کاوی خود قرار دهیم با جمعآوری و بررسی اطلاعات مانند درخواستها فروش سود و بسیاری از فاکتورهای دیگر می توانیم بهترین شرایط را برای سوددهی بیشتر این فروشگاه اینترنتی ترسیم کنیم اینجاست که علم داده کاوی به کمک ما می آید.
دبیر علمی رویداد IEC تاکید کرد: در این دوره از مسابقه نیز شرکت شرکت کنندگان در یک بازار مجازی که متشکل از ۱۸ کشور دنیا است محصولات خود را ارائه میکنند که این محصولات در این دوره شامل تلفن همراه و دیتا های مربوط به آن است با نیاز سنجی های لازم و ارائه محصولاتی که در این ۱۸ کشور بازار مجازی بیشترین تقاضا را داشته باشد تیم شرکت کننده به سوددهی مناسب میرسد و تیمی که بیشترین سود دهی را از فروش محصولات خود داشته باشد در این دوره مقام اول را کسب میکند.
وی بیان کرد: با برگزاری این دوره از مسابقات داده کاوی علاوه بر آموزش دانش داده کاوی فرصت پرورش نیروهای متخصص این علم در میان دانشجویان به وجود می آید. این دانش به کسب و کارهای نوظهور و دانش بنیان بسیار کمک میکند زیرا که با داده کاوی میتوانیم بهترین بازار و بیشترین درخواستها را برای محصول خود ثبت کنیم.
یزدانپرست یادآورشد: دانش داده کاوی و فرصت های شغلی این دانش در آینده شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دانشجویان پیش رو در این علم به علت نوحضور بودن آن و نیازمندی به سرمایه اندک از کسب و کار خوبی در داخل کشور برخوردار می شوند.
گفتنی است؛ اختتامیه دومین رویدادiec شامگاه پنجشنبه ۲۱تیر ماه در سالن جابر دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مراسم با حضور دانشجویان شرکت کننده، اساتید و دانشجویان دانشکده صنایع و بسیجیان دانشگاه صنعتی شریف سه گروه برتر این رویداد علمی و عملی معرفی شدند. گروه های برتر عبارتند از: تیم اول: لوپرز، مریم طالبی، حسین کافی، زهرا طالبی، مینا عمرانی. تیم دوم: Y! سعید بنی نصرت سجاد ریحانی، محمدصادق طاهری، محمد روغنی، محسن دهقانکار. تیم سوم: سریعالحساب، محمدرضا گزمه، احمد اثنی عشری، علی مصطفی، و رضا رحمانی پور.
انتهای پیام/4107/۴۱۰۰/
انتهای پیام/