دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1398 - 11:34
معاون فرهنگی وزارت بهداشت:

قول می‌دهم تمام مطالبات دانشجویان را پیگیری کنم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قول می‌دهم تمام مطالبات دانشجویان در حوزه صنفی، آموزشی و فرهنگی را پیگیری کنم.
کد خبر : 403826
362286.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مفدا، سیما سادات لاری در نخستین جلسه رسمی خود با دبیران مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی گفت: مشکلات و نیازهای صنفی و دانشجویی را با پوست و استخوانم لمس کرده‌ام و آنچه در ذهن شماست، همه جزء دغدغه‌های ما نیز هست و اصولاً من، برای رفع و مرتفع کردن این مشکلات و مطالبات مسؤولیت را پذیرفته‌ام.


وی خاطرنشان کرد: قبول این مسئولیت در شرایط روز کشور شاید عاقلانه به نظر نرسد، اما آگاهانه و عاشقانه به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آمده‌ام و از ارتباط با دانشجویان لذت می‌برم.


لاری با اشاره به اینکه تلاش دارد تا با کمک و همفکری دبیران شوراهای صنفی نیازها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی را مرتفع کند، گفت: بلوغ فکری و صحبت‌های سنجیده و دسته‌بندی مشکلات و اولویت‌هایتان، نشان از تسلط و اشراف شما بر موضوعات صنفی و رفاهی دانشگاه‌ها دارد.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه قالب صحبت‌ها و خواسته‌های دبیران شوراهای صنفی، در چند محور اصلی خلاصه می‌شود، تصریح کرد: ارتقای جایگاه شورای صنفی و حمایت از این نهاد دانشجویی و لزوم اصلاح و بازنگری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های شورای صنفی از جمله محوری‌ترین مطالبات است که من به‌جد این مسائل را پیگیری می‌کنم.


وی با اشاره به اینکه در قبل از دولت تدبیر و امید جایگاه شورای صنفی در حد قابل قبولی نبود، خاطرنشان کرد: در گذشته فعالیت‌های شوراهای صنفی محدود و کمرنگ بود و فعالیت‌های این نهاد دانشجویی حالت صوری و انتصابی داشت اما هم‌اکنون جایگاه و منزلت شوراهای صنفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییر کرده و دچار تحولات خوبی شده است و خوشبختانه همه دانشگاه‌ها به ضرورت و جایگاه شوراهای صنفی پی برده‌اند و سال‌به‌سال انتخابات شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها در فضای عقلانی‌تر و پرشورتری انجام می‌شود که همه این تحولات حاصل حمایت‌ها و عملکرد مثبت شما دانشجویان عزیز است.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط بحرانی کشور به لحاظ اقتصادی در دو سال گذشته اظهار کرد: من اعتقاد دارم در پی همه بحران‌ها، تنگناها و سختی‌ها، روزنه امید حتی انفجار نور وجود دارد و امیدوارم بتوانم با گشایشی که خداوند متعال انسان‌ها را به آن بشارت داده، از گردونه سخت تحریم‌های ظالمانه کنونی عبور کنیم.


وی افزود: همان‌طور که می‌دانید امسال هم همانند سال گذشته همه بخش‌های کشور من‌جمله وزارت بهداشت با کسری بودجه مواجه است، تلاش ما این خواهد بود که با اتخاذ تدابیر ویژه نظیر صرفه‌جویی در اجرای فعالیت‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع و رایزنی جهت کسب منابع مالی مختلف، هیچ‌یک از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی به دلیل نبود پول تعطیل نشود.


سادات لاری خطاب به دبیران شوراهای صنفی حاضر در جلسه، گفت: بنده معتقدم شما انسان‌های دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیری هستید که علی‌رغم مشغله تحصیلی و زندگی، بدون هیچ چشم‌داشت و منفعتی، به دنبال پیگیری مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان هستید و این حس مسئولیت‌پذیری شما ستودنی است.


معاون وزیر بهداشت دانشجویان را آیینه آینده مملکت توصیف کرد و گفت: بنده به شما قول می‌دهم با توان و انگیزه چندبرابری، مطالبات شما و دیگر دانشجویان را پیگیری کرده و وضعیت رفاهی دانشجویان را بهبود بخشیم.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به بحث اخلاق تشکیلاتی و لزوم پایبندی به این مسئله اشاره کرد و گفت: من از جمله افرادی هستم که در گروه اخلاق پزشکی تدریس داشته‌ام و نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستم و اگر شرایط فراهم باشد به دلیل علاقه‌ای که نسبت به این موضوع دارم، دوباره مطالعات زیادی در این خصوص خواهم داشت و فکر می‌کنم موضوع اخلاق تشکیلاتی جایش در گذشته در دانشگاه‌ها خالی بوده است.


لاری در بخش دیگری از سخنان خود به بی‌تفاوتی سیاسی ایجاد شده در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون در جامعه یک نوع بی‌تفاوتی سیاسی حکم‌فرماست، در دیداری که با برخی از نمایندگان مجلس بودیم آن‌ها را هم نگران این موضوع می‌دیدم و چرایی این موضوع جزء دغدغه‌های آن‌ها بود.


معاون وزیر بهداشت بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت را از جمله دلایل بی‌تفاوتی سیاسی مردم دانست و تصریح کرد: بی‌انگیزگی سیاسی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما یقیناً وجود بی‌اعتمادی در بین دلایل دیگر قوی‌تر است و کاهش نقش تشکل‌های مردمی در اداره شئون مختلف کشور و محدود کردن مشارکت نهادهای مردمی در برگزاری مراسم‌ و آیین‌های مذهبی می‌تواند به این موضع دامن بزند.


لاری در پاسخ به سخنان برخی از دبیران شورای صنفی که از وجود تبعیض‌ها در موضوعات آموزشی گلایه داشتند، گفت: من قبول دارم تبعیض‌هایی در حوزه آموزش رخ می‌دهد و خیلی از مشکلات و مطالبات دانشجویان علوم پزشکی در حوزه آموزشی است؛ بنابراین با هدف رفع این مشکلات با مسئولان معاونت آموزشی وزارت بهداشت جلساتی برگزار خواهیم کرد و امیدوارم با پیگیری‌ها و تعاملات دوسویه، بسترهای لازم را برای حل مشکلات آموزشی دانشجویان فراهم کنیم.


وی افزود: بنده به شما قول می‌دهم مسیر روشنی برای احقاق حقوق و مطالبات دانشجویی، برای شما هموار کنم و یقین دارم با بلوغ فکری‌ای که شما عزیزان به‌عنوان بازوان اجرایی دانشگاه‌ها، دارید، می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با تقویت دموکراسی و تعامل دوسویه شما و دانشجویان.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم اصلاح و بازنگری آیین‌نامه‌های شوراهای صنفی تأکید کرد و گفت: آیین‌نامه‌ها به‌عنوان طرح‌های درازمدت و زیرساختی، همیشه باید مدنظر و مورد تأکید باشد چرا که آیین‌نامه‌ها مرجع ما به شمار می‌روند و باید قوانینی که قدیمی هستند متناسب با شرایط روز دانشگاه اصلاح شوند.


در پایان این جلسه که در حضور علی محمدی فیض‌آباد رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد، معاون وزیر بهداشت با اشاره به در پیش رو بودن اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: تا قبل از برگزاری این اجلاس، اگر طرح، ایده و پیشنهادی متناسب با حیطه کاری خود دارید، به بنده اطلاع دهید تا آن‌ها را در این جلسات مطرح کنیم.


انتهای پیام/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته