دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 13:09

ارسال اطلاعات از طریق موسیقی ممکن شد

دانشمندان موفق به توسعه روش جدیدی برای انتقال اطلاعات از طریق موسیقی شدند.
کد خبر : 403608
speakers_data_in_music_1600.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریتی، دانشمندان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ موفق به توسعه روش نوینی برای جاسازی اطلاعات در موسیقی و انتقال آن به گوشی هوشمند شده‌اند. 


از آنجایی که گوش انسانی توانایی تشخیص اطلاعات را ندارد، خدشه‌ای به تجربه شنیداری فرد وارد نمی‌شود. این امر می‌تواند در هتل‌ها، موزه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کاربرد بسیاری داشته باشد.


با استفاده از این روش می‌توان اطلاعات نحوه دسترسی به شبکه وای‌فای محلی را در موسیقی پس‌زمینه گنجاند تا میکروفون گوشی هوشمند این اطلاعات را دریافت کند.


دانشمندان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ برای ذخیره اطلاعات روی موسیقی مجبور به ایجاد تغییراتی در آن بودند. برخلاف تلاش‌های محققان در سال‌های گذشته، روش نوین گروه تحقیقاتی زوریخ سرعت بالاتری در انتقال داده دارد و تأثیر قابل‌شنیدنی بر موسیقی نمی‌گذارد.


دانشمندان حداکثر تلاش خود را کردند که انتقال اطلاعات از طریق موسیقی خدشه‌ای به تجربه شنیدن آن وارد نکند. نتایج آزمایش‌های تجربی حاکی از آن است که روش جدید می‌تواند تا 400 بیت بر ثانیه اطلاعات انتقال دهد.


شنونده هیچ تغییری میان موسیقی اصلی و موسیقی تغییر یافته برای انتقال اطلاعات را احساس نمی‌کند چراکه این تغییرات در آستانه شنوایی جای نمی‌گیرند.


انتهای پیام/4107/4021/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته