دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1398 - 06:45
باشگاهی برای پژوهش/21؛

ادبیات تشکیلات علمی با ورود انجمن‌ها به باشگاه پژوهشگران جان می‌گیرد

به‌نظر می‌رسد حضور انجمن‌های علمی در ساختار جدید باشگاه پژوهشگران به ادبیات تشکیلات علمی جان می‌بخشد.
کد خبر : 403244
150120083649.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش اقدامات دانش‌بنیان و ایجاد تحول در فناوری و گزاره‌های آموزشی رویکرد جدیدی گزیده است. اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درصدد مسئله‌محوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان خود هستند.


باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با چشم‌انداز کارآفرینی و تربیت و تعلیم جوانان مستعد، پژوهشگر و نخبه با برخورداری از برنامه‌های مدون، جامع و هماهنگ در تمام زمینه‌های تربیتی ازجمله آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی فعالیت می‌کند.


ورود انجمن‌های علمی به زیرمجموعه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر خوبی بود تا تشکیلات‌سازی علمی و گفتمان‌سازی علمی نیز برای اولین بار حوزه آموزش عالی کشور معنا و جلوه خاصی بر خود بگیرد. گفتنی است پیش از این گفتمان‌سازی تشکیلاتی فقط در قلمرو تشکل‌های سیاسی معنا می‌شد.


جذب و تربیت نیروی علمی تراز انقلاب اسلامی از اهداف مهم تشکل‌های علمی و تخصصی به‌شمار می‌رود، کادرسازی تشکیلاتی و پرورش مدیران علمی و دانشگاهی باید از دیگر اهداف و وظایف قرار بگیرد. یکی از راه‌های مقدماتی برای تحقق این مهم، برگزاری رویدادهای علمی در انجمن‌های علمی واحدهای دانشگاهی است.


  مسابقات، المپیادها، جشنواره‌ها و رویدادهای علمی یکی از فعالیت‌هایی است که به‌عنوان هوایی تازه برای تجدیدقوای اعضا و تربیت نیروهای تازه‌نفس علمی و همچنین فرصتی برای رشد اعضا و مسئولین فعلی تلقی می‌شود.


در فصل جدید فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان، تربیت مدیران دانشگاهی و پژوهشگران حرفه‌ای دو رسالت مهم این ساختار دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است. به‌نظر می‌رسد حضور انجمن‌های علمی در ساختار جدید و بازتعریف رسالت باشگاه پژوهشگران نوید این را می‌دهد که برای اولین بار تشکیلات‌سازی علمی در ابعاد انجمن‌های علمی و دانشجویی شکل خواهد گرفت.


تبیین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایجاد تشکیلات علمی از ضرورت‌هایی است که باشگاه پژوهشگران را به دو رسالت تربیت مدیران دانشگاهی و پژوهشگران حرفه‌ای نزدیک‌تر خواهد کرد.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته