دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 15:30
حجت‌الاسلام رستمی:

کارویژه‌هایی برای حل مسائل کشور در دانشگاه‌ها تعریف شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید کارویژه‌هایی برای حل مسائل کشور در دانشگاه‌ها تعریف شود.
کد خبر : 403152
13971117000207_test_photon.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در همایش رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با عنوان هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم که بعدازظهر امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: اینکه گفتند امروزه یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها این است که ماهیت ظالمانه تحریم‌ها را باید به مردم نشان دهیم صحیح است اما چطور می‌توان به مردمی که ۴۰ سال مبارزه کرده و پیش از آن نیز زورگویی ظالمان را دیدند، ظالمانه بودن تحریم‌ها را یادآور بشویم؟


وی افزود: بهتر است کارویژه‌هایی برای حل مسائل کشور در دانشگاه‌ها تعریف کنیم؛ باید سؤالاتی مطرح کنیم که به چه میزانی دانشگاه‌های کشور در راستای حل مسئله قدم برداشته و به‌دنبال آن رفته است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: حال سؤال این است که آیا دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور پیش‌قدم شده‌اند یا نه؛ با نگاه به گذشته درمی‌یابیم که هر موقع هر مسئله‌ای را به دانشگاه واگذار کرده‌ایم، جواب خوبی گرفته‌ایم. هر موقع به دانشگاه اعتماد شده، نتیجه آن را دریافت کردیم.


رستمی عنوان کرد: بااین‌وجود سؤال این است که آیا دانشگاه‌ها در حل نکردن مسائل کشور مقصر هستند؟ پاسخ این است که خیر؛ هرچند این موضوع نافی مسئولیت دانشگاه‌ها در حل مسئله نیست اما مدیران کشور باید مسائل را برای حل به دانشگاه‌ها اعلام کنند.


وی خاطرنشان کرد: هرچند تحریم‌ها پیچیده‌تر از گذشته شده است و اتاق‌های جنگ در وزارت خزانه‌داری آمریکا تشکیل شده است اما باید امید را در دل مردم زنده نگه داریم. امروز نسل چهارم کشور گروه اصلی مورد هجمه دشمنان هستند. نسل‌های دیگر فضای انقلاب و جنگ را دیده‌اند و تجربیاتی دارند اما نسل چهارم هیچ‌کدام از این تجربیات را نداشته است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در مسئله سیل نیز نه‌تنها جوانان مسائل سیل را حل کردند بلکه مسائلی را که ممکن بود رخ دهد نیز به‌خوبی مدیریت کردند.


رستمی تأکید کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که محیط علمی، محیط لذت و راحتی است درحالی‌که همانند تیم‌های ورزشی که تلاش می‌کنند و مرارت می‌کشند، در اردوگاه دانشگاه نیز برای موفقیت باید سختی کشیدن را در راستای نیل به هدف تحمل کنیم.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: رستمی نهاد رهبری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته