دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد یک فعال صنایع لبنی از نرخ مصوب خرید شیر

یک فعال صنایع لبنی تاکید کرد که قیمت 1440 تومان برای خرید شیر از دامداران که از سوی دولت ابلاغ شده، عملیاتی نیست.
کد خبر : 40229

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، غلامعلی سلیمانی با بیان این که شیر تولید شده در ایران پروتئین و چربی لازم را ندارد، گفت: آنچه توسط گاو هولشتاین که در اغلب گاوداری های کشور ما وجود دارد تولید می شود، شیر با پروتئین کم است و قیمت آن با احتساب همه روشهای موجود در دنیا بیش از کیلویی 1200 تومان نیست.


وی افزود: طبیعی است که صنایع لبنی نمی توانند بابت آب، قیمت شیر را بپردازند، بنابراین هم باید نژاد گاوهای موجود در ایران عوض شود و هم علوفه مورد استفاده آنها ارتقا یابد تا شیر تحویلی توسط آنها پروتئین و چربی بیشتری داشته باشد.


سلیمانی همچنین با انتقاد از شایعات بی موردی که درباره نحوه استفاده از روغن پالم در لبنیات مطرح شد، گفت: صنایع لبنی مطرح و بزرگ، هرگز در شیر و ماست از روغن پالم استفاده نکردند و تنها محصولی که در آن از این روغن گیاهی استفاده شد، پنیر پیتزا بود.


به گفته او، تولیدکنندگان محصولات لبنی خودشان تولید کننده روغن گیاهی نیستند و این محصول را از تولیدکنندگان روغن می خرند، بنابراین اگر ایرادی نسبت به وجود روغن پالم هست باید از تولیدکنندگان روغن گیاهی گرفته شود نه از صنایع لبنی.


او ادامه داد: حیوانی که علوفه پالم دار بخورد، شیر پالم دار تولید می کند، بنابراین چنین مشکلی اصولا ارتباطی با صنایع لبنی نخواهد داشت.


سلیمانی همچنین با اشاره به جنجالی که وزارت بهداشت درباره استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس به راه انداخت، گفت: همه باید بدانند شرکتی که 40 سال نوآوری داشته و محصولات مختلفی را تولید کرده است، به دنبال تقلب نمی رود.


حیوانی که علوفه پالم دار بخورد، شیر پالم دار تولید می کند، بنابراین چنین مشکلی اصولا ارتباطی با صنایع لبنی نخواهد داشت

به گفته سلیمانی، خمیر مرغ در همه دنیا استفاده می شود، اما اگر در ایران مسئولان چند بخش بر سر استفاده از این محصول با هم توافق ندارند، نباید تولیدکنندگان چوبش را بخورند.


این صادرکننده نمونه در ادامه با اشاره به این که برخی محصولات تولیدی مانند پنیر بلوچیز ایران توانستند در اکسپوی روسیه نشان طلا دریافت کنند، اظهار کرد: ایران سالها وارد کننده پنیر بوده، اما امروز غیر از اینکه در این زمینه صادر کننده شده، بلکه عنوان نخست را کسب کرده است، بنابراین چنین تولیدکننده ای هرگز تقلب نمی کند.


سلیمانی با اشاره به این که تولیدکنندگان برای صادرات محصولاتشان به کشورهای همجوار با مشکلاتی رو به رو هستند، گفت: حمل مستقیم کالا، یکی از مشکلات بین دولت ایران و عراق است و ما هم همواره خواستار حل این مشکلات هستیم.


این صادرکننده نمونه اضافه کرد: اجناسی که قرار است از مرز ایران به سمت عراق خارج شود، ممکن است به دلایل مختلف چند روز در مرز باقی بماند‌ و امکان فاسد شدن آن وجود دارد، بنابراین اگر کالایی به نقطه صفر مرزی رسیده باشد دیگر امکان ارجاع آن وجود ندارد و آن کالا باید سوزانده شود، چون روش معدوم کردن کالا در عراق براساس قوانین استاندارد آنجا سوزاندن کالاست.


سلیمانی همچنین درباره امنیت در داخل عراق توضیح داد: به دلیل مباحث سیاسی رانندگان ایرانی حاضر به سفر به عراق نیستند و ما از طرف عراقی خواستیم امکاناتی برای حل این مشکل فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته