دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1398 - 15:48
محمدی:

مسیر رونویسی پایان‌نامه‌ها تنها با بسته شدن مراکز متخلف سد نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدیر گروه‌های علمی و ریاست هر دانشگاه مانع اخذ مجوز دفاع پایان‌نامه کپی‌شده در دانشگاه‌ها شوند.
کد خبر : 401186
photo_2016-06-03_15-30-33.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، داوود محمدی درباره فروش پایان‌نامه‌های تقلبی در حوزه دانشگاهی، گفت: تقلب در حوزه پایان‌نامه‌نویسی به‌سادگی قابل‌مشاهده است و بنابراین الزامی است که طرح و برنامه نظارتی دقیق‌تری برای جلوگیری از فروش پایان‌نامه در کشور تدوین شود.


وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در دانشگاه‌ها برای تعهد دانشجو به تدوین یک پایان‌نامه علمی می‌بایست در اولویت قرار بگیرد تا دانشجویان ارزش یک پایان‌نامه علمی و پژوهشی را با یک پایان‌نامه کپی‌شده به نحوه مطلوب و کارشناسی‌شده درک کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌حل‌هایی برای ریشه‌کنی معضل پایان‌نامه‌های تقلبی و کپی شده در حوزه علمی و دانشگاهی وجود دارد تصریح کرد: بنده معتقدم که اساتید دانشگاهی باید نظارت مستقیم و مکفی بر نوشتن پایان‌نامه داشته باشند تا پایان‌نامه بر حسب چهارچوب علمی مجوز دفاع بگیرد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سد کردن مسیر رونویسی از پایان‌نامه‌های علمی تنها با بسته شدن فروشگاه‌های پایان‌نامه‌فروشی متوقف نمی‌شود، یادآور شد: مدیر گروه‌های علمی و ریاست هر دانشگاه مانع اخذ مجوز دفاع پایان‌نامه کپی‌شده در دانشگاه‌ها شوند.


انتهای پیام/4100/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: پایان نامه
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
منصور
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
۰
اگر واحدهای دانشگاه ازاد آیین نامه وزارت علوم و بخشنامه دانشگاه ازاد برای کارشناسی ارشد آموزش محور رو رعایت کنن. آمار خرید پایان نامه به شدت کاهش پیدا میکنه. تعداد زیادی از افراد حاضرن آموزش محور درسشون رو تموم کنن و پایان نامه نخرن
هلدینگ شایسته