دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1398 - 12:14
در دانشگاه امام صادق(ع)؛

نشست تخصصی بررسی نقش نظام بانکی در رونق تولید برگزار شد

نشست تخصصی بررسی نقش نظام بانکی در رونق تولید در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر : 401142
666-300x160.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه امام صادق(ع)، نشست تخصصی «بررسی نقش نظام بانکی در رونق تولید» به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقی نتاج مدیر عامل بانک قوامین و حمیدرضا سیفی دبیرکل کانون عالی کارفرمایان کشور در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.


در نشست تخصصی «بررسی نقش نظام بانکی در رونق تولید» هر یک از سخنرانان دیدگاه‌های خود را در خصوص چالش‌ها و بایدهای نظام بانکی ایران در رونق تولید بیان کردند و ضرورت اصلاح نظام بانکی برای این منظور را مورد تأکید قرار دادند.


حمید‌رضا سیفی ضمن مؤثر دانستن دو رکن؛ نظام بانکی و قانون کار بر تولید گفت: بیشتر از 30 در‌صد نقدینگی کشور را بانک‌ها تأمین می‌کنند، درحالی که بانک‌ها برای نیل به کسب سود بیشتر و ادامه حیات خود نقدینگی خود را بیشتر به سمت تجارت و مستغلات هدایت کرده‌اند. بانک‌ها برای اینکه بتوانند منفعت بیشتری کسب کنند کمتر نقدینگی خود را به سمت بخش تولید هدایت می‌کنند و بیشتر به ویترین‌سازی و شعبه‌سازی پرداخته‌اند. اجرای طرح خصوصی‌سازی بانک‌ها اشکال نداشت و آن چیزی که به اقتصاد صدمه می‌زند رها بودن آنهاست.


 دبیرکل کانون عالی کارفرمایان کشور ضمن انتقاد از نبود شفافیت کامل در تسهیلات اعطایی بانک‌ها، بیان کرد: می‌بایست افرادی که تسهیلات از بانک گرفتند و نسبت به بازپرداخت آن اقدام نکردند مشخص شوند. حدود 90 درصد از بخش تولید مختص صنایع کوچک و متوسط هستند که با اندکی تسهیلات بانکی می‌توانند شروع به فعالیت کنند ولی بانک‌ها کمتر به این بخش توجه می‌کنند. بانک‌ها می‌بایست هر چه سریع‌تر تصمیماتی جهت تسهیل در جهت اعطای تسهیلات با هزینه کم به بخش تولید بگیرند.


انتهای پیام/4100/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته