دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 17:48
معاون سیاسی بسیج اساتید تهران:

عقبه فکری اخوان المسلمین یا سلاخی شدند یا به انحراف سلفی داعشی گرفتار آمدند

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ در پیامی توئیتری اشاره کرد: همه عقبه فکری اخوان المسلمین یا سلاخی شدند یا به انحراف سلفی داعشی گرفتار آمدند.
کد خبر : 400714

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مصر در دادگاه دولت نظامی مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی درگذشت. مصر در طول چند دهه گذشته همواره دارای رؤسای جمهور نظامی بوده است و از زمان جمال عبدالناصر که با کودتای نظامی بر سر کار آمد، هیچ‌گاه دولتی قانونی متکی به برگزاری انتخابات در مصر روی کار نیامده بود. تنها در سال ۱۳۹۰ و با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری «محمد محمد مُرسی عیسی العیاط» با بیش از ۱۳ میلیون رأی وارد کاخ ریاست‌جمهوری مصر شد.


محمد مرسی از همان ابتدا توسعه مصر را بر مدار روش‌های اسلام ترکیه و قطر قرار داد. او همواره خودش را از «محور مقاومت» بی‌نیاز نشان می‌داد و سخنان ساختارشکنانه‌ای علیه دولت سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور داشت.


دوری از تهران و نزدیکی به واشنگتن!


محمد مرسی از زمان روی کارآمدنش در مصر سیاست معتدلی در مقابل طرف‌های غربی و رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد و در قبال کشورهای دوست مانند، ایران و سوریه که رابطه بسیار قدیمی با مصر داشتند از در تقابل ورود کرد.



اما دست سرنوشت باعث شد تنها پس از یک‌سال در قدرت ماندن، به شکل خفت‌باری دستگیر و روانه زندان شد؛ بیست و هفتم خردادماه امسال بود که تلویزیون رسمی مصر از فوت محمد مرسی در دادگاه خبر داد؛ در گزارش تلویزیون رسمی مصر آمده است که رئیس‌جمهوری پیشین مصر هنگام محاکمه در پرونده مربوط به اتهام جاسوسی در هنگام پاسخ به دادگاه ناگهان بی‌هوش شد و درگذشت.


محمد مرسی


روزگاری مصر رقیب تمدنی ایران بود


روح‌الله سلگی، معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ با انتشار پیامی توئیتری نوشت: روزگاری مصر رقیب تمدنی ما بود، رشید رضاها، سید قطب‌ها و همه عقبه فکری اخوان‌المسلمین یا سلاخی شدند یا به انحراف سلفی داعشی گرفتار آمدند.



در ادامه پیام وی آمده است: انقلاب اسلامی ایران در حال تبدیل‌شدن به آرمان ملت‌های جهان اسلام است. سربداران، صفویه، مشروطه، 15 خردادها و ... پشتوانه این نهضت عظیم است.


واکنش کاربران فضای مجازی به مرگ مرسی


چند وقت پیش و پس از سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به کشورمان، تصاویری از دیدار وی با مقام معظم رهبری منتشر شد؛ کاربران فضای مجازی تصویری از دیدار محمد مرسی با جان کری، وزیر وقت امور خارجه آمریکا را در کنار تصاویر دیدار رئیس‌جمهور سوریه با مقام معظم رهبری قراردادند؛ در فضای مجازی به این مورداشاره شد که عاقبت دادن دست دوستی با جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در سرنوشت رؤسای جمهور دو کشور سوریه و مصر مشهود است.



تعدادی از کاربران اشاره کردند که سوریه با وجود تشکیل اتحادی بین‌المللی از پول، مزدور و پشتیبانی اطلاعاتی، در مقابل دشمنان خود پیروز شد اما رئیس‌جمهور قانونی و منتخب ملت مصر با وجود اعلام دوستی با ایالات‌متحده و اعلام نکردن دشمنی نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی زندانی‌شده و درنهایت در جلسه محاکمه دادگاه از دنیا رفت.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب