دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهمنی در گفتگو با آنا:

دانشگاه و تحصیل علم بهترین راه برای شروع فعالیت‌های هنری است

کارگردان مستند و جانباز 70 درصد بصیر گفت: دانشگاه و تحصیل علم بهترین راه برای شروع فعالیت‌های هنری است.
کد خبر : 400353
636959355234730587_md.jpg

حمید بهمنی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ درباره  حضور خود در مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود در زمینه فیلمسازی مستند گفت: در دوران دفاع مقدس توفیق آن را داشتم که به‌عنوان یک خادم در جبهه حضور داشته باشم و در آن دوران بود که از نزدیک فرهنگ ایثار و شهادت را درک کردم. در آن دوران انسان‌های والایی از تمام هستی خود گذشته بودند و با تمام اخلاص برای دفاع از دین و مملکت به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفته بودند.


وی بیان کرد: خدا توفیق داد در دوران حضور در جبهه از ناحیه پا دچار مجروحیت شدم و به درجه جانبازی نائل آمدم. از جایی‌ که حرفه اصلی‌ام عکاسی و تصویربرداری بود و به عنوان کارگردان مستند توانسته بودم در این وادی فعالیت‌های زیادی را داشته باشم، توفیق حضور در چند جنگ بین‌المللی دیگر نصیبم شد. در جنگ آمریکا و عراق  در حال ساخت یک مستند بودم که در اثر بمب رادیواکتیو از ناحیه دو چشمم نابینا شدم.


کارگردان مستند و جانباز 70 درصد بصیر ادامه داد: در دوران نابینایی‌ام توانستم بیش از 2800 دقیقه فیلم مستند درباره ایثار و  شهادت بسازم که تماماََ از شبکه‌های سیما پخش شده‌ است. البته در این مستند‌ها به علت جانبازی از دو چشم به عنوان کارگردان انجام وظیفه کرده‌ام. در حال حاضر جامعه جوان کشور به وادی هنر مانند بازیگری،‌ تصویربرداری، عکاسی و دیگر هنر‌ها بسیار علاقه‌مند هستند و بعضاََ می‌پرسند که چگونه می‌شود به دنیای هنر وارد شد. بهترین راه و مؤثرترین راه در جهت ورود به دنیای هنر ورود از طریق دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی است که در وادی هنر دانشجو می‌پذیرند.


وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی جغرافیایی و فراگیر بودن در تمام کشور فرصت بسیار مناسبی برای تمام علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های هنری فراهم کرده است. جوانانی که علاقه‌مند به فعالیت در رشته‌های هنری هستند با ورود به دانشگاه می‌توانند به صورت علمی به دنبال علایق خود بروند و در کنار کار عملی از علم هنر نیز نیز بهره‌مند شوند.


بهمنی یادآور شد: بعد از جانباز شدنم در کشور عراق در جنگ آمریکا علیه صدام چون تصویربردار کارگردان مستند بودم شرایط کار برایم خیلی سخت شد در حقیقت از ناحیه دو چشم نابینا شده‌ بودم  و  مجبور بودم از دوربینم فاصله بگیرم. مدتی را در نقاهت بسر بردم و بعد از بهبودی تصمیم گرفتم از جای خود بلند شوم و در وادی ایثار و  شهادت فعالیت کنم. گرچه از ناحیه دو چشم جانباز شدم اما کارگردانی و ساخت مستند‌های ایثار و شهادت را نتوانستم رها کنم.


وی در خاتمه تأکید کرد: اکنون به همراه دوستان عزیزی که به‌عنوان معتمدین معین برای گره گشایی از کار ایثارگران فعالیت می‌کنند، در راه خدمت به ایثارگران و خانواده‌های شاهد و جانبازان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنم. اداره کل مددکاری یکی ار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در راه خدمت به ایثارگران و خانواده‌های شاهد و جانبازان عاملی شد تا در راه خدمت به جامعه هدف بنیاد شهبد فعال باشم و تنها به خاطر نابینایی از فعالیت‌های اجتماعی کناره‌گیری نکنم.


انتهای پیام/4107/4100/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته