دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 12:29
ملایی در گفتگو با آنا:

برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی گامی مهم در اسلامی‌سازی علوم انسانی است

نماینده آستان قدس در نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی استان قم گفت: برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی گامی مهم در اسلامی‌سازی علوم انسانی است.
کد خبر : 400300
n00703682-b.jpg

مصطفی ملایی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد براساس بند‌های فرمایش ایشان به دنبال اجرای این فرمایشات در دانشگاه‌ها هستیم. رهبر معظم انقلاب درباره افزایش چشمگیر اخلاق و معنویات در دانشگاه‌ها تأکید داشتند و ما نیز با برگزاری مراسمات و برنامه‌‌های مذهبی در فضای دانشگاهی به دنبال بالا بردن این فضا هستیم.


وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که با تقویت برنامه‌های مذهبی در فضای دانشگاه، سرمایه‌های معنوی آن را افزایش دهیم. در بحث تقویت اعتماد به نفس در جامعه و بالا بردن روحیه انقلابی‌گری باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی را عنوان کنیم و با عنوان این موارد، داشته‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن را در طول چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی به همگان نشان دهیم.


نماینده آستان قدس در نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی استان قم اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌تواند در زمینه ارائه دستاورد‌های انقلاب بسیار مؤثر باشد. کانون‌های علم و صنعت می‌تواند در بکارگیری جوانان مستعد و کارآفرین بسیار مؤثر باشد. کانون‌های علمی در یک هم‌افزایی مؤثر میان دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان شرایطی را برای رشد جوانان و دانشگاهیان پدید خواهند آورد. با پررنگ شدن جایگاه قرآن و نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها به بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی که افزایش سرمایه‌های انسانی متعهد یکی از آنهاست خواهیم رسید.


ملایی تأکید کرد: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین علوم انسانی اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند تا جایی‌که بر اساس فرموده یکی از عزیزان، حفظ جایگاه علوم انسانی در پیشرفت جامعه مانند حفظ تنگه احد در جنگ احد است. به همان نسبت با بکارگیری علوم انسانی اسلامی می‌توان در جامعه پیشرفت‌های چشمگیری داشت. علوم انسانی باید ریشه در قرآن داشته باشد. برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی نیز اقدامی بسیار مؤثر در تبیین علوم انسانی اسلامی است. در یک هم‌افزایی بسیار مؤثر، حوزه علمیه، آستان قدس رضوی و دانشگاه‌ آزاد اسلامی با برپایی سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال آثار معرفی، ارائه و نقد و بررسی آثار علمی در زمینه علوم انسانی اسلامی است.


وی در خاتمه یادآور شد: برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی با این هدف برگزار می‌شود که رشته‌هایی مانند روانشناسی، حقوق، مدیریت و جامعه شناسی را از نظر اسلام مورد بررسی قرار می‌دهد. در برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس و حوزه علمیه فعالانه در این جهت با هم همکاری دارند.


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته