دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 18:30
رئیس بسیج اساتید کشور:

دانشگاه‌ها باید با تلفیق علم و عمل در اقتصاد شهری مؤثر باشند

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: دانشگاه‌ها باید با تلفیق علم و عمل و مسئله‌محوری در اقتصاد شهری مؤثر باشند.
کد خبر : 400180
636969174308034188.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی زارعی بعد از ظهر امروز در همایش استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ۳۱ سال پیش و در بحبوحه ارسال نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، غرب انتظار داشت که ایران به شرق گریزان شود درحالی که سخنان حکیمانه امام(ره) دنیا را متحول کرد.


وی افزود: امتداد گفتمان انقلاب اسلامی توسط حکیمی دیگر پس از ۳۱ سال در جنگ شناختی و روانی دشمن دیده می‌شود. انبار کردن و احتکار، جنگ روانی جدیدی است که دشمن به راه انداخته است که در این شرایط باید اساتید دانشگاه مسلط به مبانی جنگ شناختی باشند.


رئیس بسیج اساتید کشور اظهار کرد: جنگ‌های دوره تجدد تمام شده و امروز جنگ‌های دوره پست‌مدرن و جنگ‌های شناختی شروع شده است که به جنگِ جنگ‌ها مرسوم است. لیبی و عراق با جنگ‌های پست‌مدرن تصاحب شدند. جنگی نظامی اتفاق نمی‌افتد و این دنیا هاضمه جنگ‌های سخت را ندارد.


زارعی ادامه داد: حکیم انقلاب اسلامی توانایی رهبری جنگ شناختی را دارد ولی دیپلمات دانشگاهی ما داشته‌ها و حتی نداشته‌های دشمن را بزرگنمایی می‌کند. اظهارات ترامپ پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی نیز نوعی جنگ شناختی است.


وی خاطرنشان کرد: بیداری سپاه پاسداران در انهدام پهپاد جاسوسی در حضور هواپیمایی با 150 سرنشین حاکی از هوش و بصیرت سیاسی و قوه شناختی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه جنگ، جنگ اراده‌ها است، گفت: یک دلال و تاجر هرگز نمی‌تواند در زمینه جنگ شناختی در محضر مقام معظم رهبری عرض اندام کند و امروز قوه شناختی این فقیهِ حکیم است که در دنیا جریان‌ساز می‌شود.


زارعی بیان کرد: آمریکا ضعیف شده است و امروز در سایه مقام معظم رهبری تلفیق علم و ایمان، جمهوری اسلامی را در بالاترین نقطه عزت قرار داده است. اکنون باید دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان از خود سؤال کنند که در شرایط کنونی؛ ما در کجا هستیم. دانشگاه‌ها باید با تلفیق علم و عمل و مسئله‌محوری در اقتصاد شهری مؤثر باشند.
انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته