دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1398 - 07:40
رحمانی در گفتگو با آنا:

دانشجویان بین‌الملل ایران سفرای فرهنگی ما در کشور خودشان هستند

رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی گفت: دانشجویان بین‌الملل پس از فارغ‌التحصیلی به‌‌عنوان سفرای فرهنگی ایران در کشورهای خودشان مشغول می‌شوند.
کد خبر : 399476
1.jpg

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک حسین رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با فعالیت‌های امور بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ازآنجایی‌که مسئول امور بین‌الملل نهاد رهبری به‌عنوان رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی هم منصوب می‌شود، در خلال برنامه‌های آموزشی و آکادمیکی که در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی اجرا و انجام می‌دهیم، برنامه‌های فرهنگی را هم تدارک می‌بینیم که این دانشجویان بتوانند در پایان تحصیلاتشان و فراغت از تحصیل به‌عنوان سفرای فرهنگی ایران در کشورهای خودشان مشغول بشوند.


وی تصریح کرد: ازجمله فعالیت‌هایی که انجام می‌شود این است که دانشجویان در قالب تورهای علمی با دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران ارتباط پیدا کرده بازدید می‌کنند و آشنا می‌شوند.


رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی دیگری که در این کارگروه تدارک دیده می‌شود، بازدید از بناهای مرتبط با تاریخ و تمدن ایران اسلامی است که دانشجویان بین‌الملل با آن آشنا می‌شوند همچنین در کنار این برنامه‌ها این دانشجویان با معارف اسلامی و معارف ناب اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنایی پیدا خواهند کرد و در کنار مباحث علمی دانشگاهی قرآن و اهل‌بیت را بیشتر خواهند شناخت.


رحمانی افزود: ازجمله برنامه‌هایی که قوت خوبی بین دانشجویان دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد دوره‌های ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان بین‌الملل است دانشجویان در این برنامه‌ها بیشتر با معارف اسلام و قرآن آشنا می‌شوند.


وی تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که امور بین‌الملل نهاد متولی آن است و سیاست‌گذاری کرده و آن را اجرا می‌کند، این است که دانشجویان از ملیت‌های مختلف در قالب کانون‌ها سامان‌دهی می‌شوند و با توجه به ملیت‌های خود برنامه‌های ملی و مذهبی خودشان را اجرا می‌کنند و با این کانون‌ها هم‌بستگی بیشتری پیدا خواهند کرد.


رئیس کارگروه فرهنگی دانشجویان غیرایرانی افزود: یکی از برنامه‌های این کارگروه مثل مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان عراق است که به همت دانشجویان و کانون دانشجویان عراقی در دانشگاه تهران برگزار شد. همچنین کانون دانشجویان آفریقا، کانون دانشجویان اردوزبان شامل دانشجویان هند، پاکستان و بنگلادش و نیز کانون دانشجویان افغانستانی و ملیت‌های دیگر نیز تحت پوشش ما قرار دارد.


انتهای پیام/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته