دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 14:02
دیمه‌کار:

شیخ صدوق قرآن را براساس احادیث تفسیر کرده است

عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد گفت: شیخ صدوق عالم بزرگ و مؤلف حکیمی بود که قرآن را با توجه به احادیث اهل بیت‌ (ع) و معصومین تفسیر می‌کرد.
کد خبر : 399074
photo_2019-06-18_14-07-33.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیین رونمایی از کتاب تفسیر قرآن کریم شیخ صدوق نخستین اثر مشترک بین‌المللی دانشگاه امام صادق(ع) و معهد المعارف الحکمیه لبنان پیش از ظهر امروز در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق(ع) با حضور اساتید برجسته علوم قرآنی و حدیث، مؤلفان این اثر؛ محمود کریمی و محسن دیمه‌کار و دانشجویان دانشگاه امام صادق برگزار شد.


عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در این مراسم گفت: شیخ صدوق یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام و از برجسته‌ترین چهره‌های علم و فضیلت است. او که نزدیک به عصر ائمه(ع) زندگی می‌کرد، با جمع‌آوری روایات اهل بیت(ع) و تألیف کتاب‌های نفیس و باارزش، خدمات ارزنده و کم‌نظیری به اسلام و تشیع کرد. شیخ صدوق بیش از 20 سال از دوران پربرکت حیات پدر خود را درک کرد. پدر بزرگوارش علی بن حسین بن موسی بن باویه قمی یکی از بزرگان اهل دین و معرفت بود. شیخ صدوق در مدتی که در محضر پدر بود توانست از ایشان و سایر علمای قم کسب دانش و معرفت کند.


محسن دیمه‌کار یکی از مولفان کتاب تفسیر قرآن الکریم شیخ صدوق افزود: شیخ صدوق در سن 22 تا 23 سالگی بود که پدر بزرگوارش دار فانی را وداع گفت و از آن پس وظیفه سنگین نشر احادیث آل محمد(ص) و هدایت امت به عهده وی قرار گرفت و دوران جدیدی از زندگی او آغاز شد. شیخ صدوق در طول عمر با برکت خود بیش از 300 اثر تألیف کرد که متأسفانه در حال حاضر از این آثار بیش از 16 اثر در دسترس ما نیست. شیخ صدوق عالم بزرگ و مؤلف حکیمی بود که قرآن را با توجه به احادیث اهل بیت‌(ع) و معصومین تفسیر می‌کرد.


وی بیان کرد: شیخ صدوق در بحث عنوان شبهات و پاسخ آنها، فعالیت چشمگیری داشت. در موضوع وحی چیزی که به ذهن ما متبادر می‌شود، معنی الهام است؛ در صورتی که شیخ صدوق در بحث وحی، علم امامت را مطرح می‌کند.


گفتنی است در انتهای مراسم از کتاب تفسیر قرآن الکریم شیخ صدوق رونمایی شد.


انتهای پیام/4115/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته