دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 12:51
محمدیارزاده:

عناصر کالبدی در معماری امروزی کم رنگ شده است

معاون دانشجویی، فرهنگی و هنری دانشگاه هنر اسلامی ایرانی فرشچیان گفت: عناصر کالبدی در معماری امروزی بسیار کم رنگ شده است.
کد خبر : 398468
enews_EToolsFile_86182_576-03c9023c-d279-4a08-a2ec-5c2acccb32ab.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا سجاد محمدیارزاده صبح امروز در پیش‌اجلاسیه طرح‌نامه رفتارگرایی در ارتباط اسلام و معماری از سلسله جلسات کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه هنر اسلامی ایرانی فرشچیان درباره وضعیت معاصر حوزه عملی گفت: عنوان و کلید واژه‌های به کار برده شده در فضای کالبدی گنجایش ندارد و امروز جهان به سمت فرم و کانسپت حرکت می‌کند و در رویکرد موجود هیچ متدولوژی دیده نمی‌شود.


وی افزود: مولفه‌های هنری و معماران در جرم خیزی شهرها نقش دارند. امروزه فضای شهری ما فضای خاکستری است و این موضوع از لحاظ فضاسازی جای نقد دارد.


معاون دانشجویی، فرهنگی و هنری دانشگاه هنر اسلامی ایرانی فرشچیان عنوان کرد: روش‌شناسی و متدولوژی اکنون از بین رفته است و فضای دعوت، بدرقه و نشست از معماری اسلامی بین رفته است. عناصر کالبدی در معماری امروزی کم رنگ شده است. امروزه حتی معماری مساجد هم دچار تغییرات صورت‌گرایانه شده‌اند. 


محمدیارزاده خاطرنشان کرد: تبدیل عناصر نرم‌افزاری و عناصر سخت‌افزاری زمانی به مفاهیم کالبدی، نیازمند درک و تفهیم نیازها و ساختارهای جامعه است. زیباشناسی ملاصدرا و حکمت شناسی از ارکان معماری اسلامی است. رفتارشناسی معماری و شهرسازی یک فرآیند است. 


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته