بیانیه گام دوم انقلاب روایتی مستند از مسیر طیشده انقلاب است
محمدمجید فولادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه و کرسیهای آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و نسبت آن با بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم روایتی مستند و واقعبینانه از مسیر طیشده انقلاب و موقعیت کنونی آن است که نظام مسائل درونی و بیرونی آن را تبیین میکند.
وی ادامه داد: گام دوم، انقلاب اسلامی را در آرایش جدید قدرت تفسیر کرده و تقابل حقیقی آن با نظام سلطه و نقش آن در پیشبرد جبهه حق و مقاومت را شرح میدهد.
رئیس پژوهشکده چشمانداز و آیندهپژوهی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این بیانیه به افقهای بلند و چله دوم انقلاب نظر دارد و مأموریت آن را جهانی و تمدنی میداند که بازیگران اصلی آن را جوانان تشکیل میدهند. هفت توصیه راهبردی، آیندهنگرانه و هوشمندانه ارائه میدهد که از علم و دانش قدرتآفرین و اخلاق و معنویت و عدالت تا سبک زندگی و اقتصاد و استقلال و آزادی و مرزبندی با دشمن را در بر میگیرد.
فولادگر در خصوص نسبت بیانیه گام دوم و دانشگاه آزاد اظهار کرد: ابتدا میبایست مزیتهای رقابتی و امتیازات اختصاصی دانشگاه را مدنظر قرار داد و ارتباط حداکثری دانشگاه و جوانان را بهعنوان پیشران گام دوم انقلاب هم از حیث هیئتعلمی امروز و آینده و هم دانشجویان و فارغالتحصیلان استفاده کرد.
وی افزود: قابلیت آموزش و پژوهش دانشگاه در سطح کشور و منطقه، قابلیت شناسایی و اولویتبندی نظام مسائل کشور و حرکت در مسیر حل آنها و شبکه ملی عظیم و باکیفیت دانشگاه که در یک بستر زیرساختی قوی و با امکانات، مستقر و فعال است را باید به کار گرفت.
مدرس رشته آیندهپژوهی با بیان اینکه بدنه نیروی انسانی باکیفیت و تحصیلکرده (۲۶ هزار نفر هیئتعلمی) در دانشگاه آزاد وجود دارد، ادامه داد: با تلفیق میان این موارد و الزامات و اقتضائات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیشنهادهای سیاستی از جمله راهاندازی حلقههای مفقوده حل مسئله (اندیشکدهها) با تمرکز بر ظرفیتهای استانی، توانمندسازی جوانان در مسیر کسب درآمد و مهارتافزایی، ایجاد رقابت و شوق ملی برای حل مسئله و تعریف جایزههای ملی حل مسئله و ارزیابی و رتبهبندی اساتید و دانشجویان و سایر کنشگران از منظر حل مسئله مطرح است.
وی افزود: تمرکز ویژه بر مقوله کارآمدی و بهرهوری در سطح کشور و طراحی و اشاعه نشان ملی نخبگان کارآمدساز کشور، بهرهگیری از ظرفیت جمعسپاری نخبگان و اساتید در شناسایی و اولویتبندی مسائل و ارائه راهکار از دیگر موارد پیشنهادی است.
فولادگر با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی نخبگان کشورهای همسایه و منطقه جنوب غرب آسیا با تمرکز بر نخبگان جبهه مقاومت امکانپذیر است اظهار کرد: تأسیس مدارس حکمرانی در سطح استانها به کمک اندیشکدههای استانی و با تمرکز بر نظام مسائل بومی و ظرفیتهای علمی و زیرساختی دانشگاه (تربیت و آموزش حکمرانان گام دوم انقلاب) لازم به نظر میرسد.
انتهای پیام/4107/4108/پ
انتهای پیام/