دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 16:05
فولادگر در گفتگو با آنا:

بیانیه دوم انقلاب روایتی مستند از مسیر طی شده انقلاب است

رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیانیه گام دوم روایتی مستند و واقع بینانه از مسیر طی شده انقلاب و موقعیت کنونی آن است.
کد خبر : 397982
5377144F-71E3-4BF1-B7BA-B4C01265EAA4.jpeg

محمدمجید فولادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاد اندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و نسبت آن با بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گامدوم روایتی مستند و واقع بینانه از مسیر طی شده انقلاب و موقعیت کنونی آن است که نظام مسائل درونی و بیرونی آن را تبیین می‌کند.


وی ادامه داد: گامدوم، انقلاب اسلامی را در آرایش جدید قدرت تفسیر کرده و تقابل حقیقی آن با نظام سلطه و نقش آن در پیشبرد جبهه حق و مقاومت را شرح می‌دهد.


فولادگر تصریح کرد: این بیاینه به افق‌های بلند و چله دوم انقلاب نظر دارد و ماموریت آن را جهانی و تمدنی می‌داند که بازیگران اصلی آن را جوانان تشکیل می‌دهند. هفت توصیه راهبردی، آینده نگرانه و هوشمندانه ارائه می‌دهد که از علم و دانش قدرت آفرین و اخلاق و معنویت و عدالت تا سبک زندگی و اقتصاد و استقلال و آزادی و مرزبندی با دشمن را دربر می‌گیرد. 


رئیس پژوهشکده آینده پژوهی در خصوص نسبت بیانیه گام دوم و دانشگاه آزاد اظهار کرد: ابتدا می‌بایست مزیت‌های رقابتی و امتیازات اختصاصی دانشگاه را مدنظر قرار داد و ارتباط حداکثری دانشگاه و جوانان  را به‌عنوان پیشران گامدوم انقلاب هم از حیث هیئت علمی امروز و آینده و هم دانشجویان و فارغ التحصیلان استفاده کرد. 


وی افزود: قابلیت آموزش و پژوهش دانشگاه در سطح کشور و منطقه، قابلیت شناسایی و اولویت‌بندی نظام مسائل کشور و حرکت در مسیر حل آن‌ها و شبکه ملی عظیم و با کیفیت دانشگاه که در یک بستر زیرساختی قوی و با امکانات، مستقر و فعال است را بایدبه کار گرفت.


مدرس رشته آینده پژوهی با بیان این که بدنه نیروی انسانی با کیفیت و تحصیل‌کرده (۲۶ هزار نفر هیئت علمی) در دانشگاه آزاد وجود دارد ادامه داد: با تلفیق میان این موارد و الزامات و اقتضائات بیانیه گامدوم انقلاب اسلامی پیشنهادهای سیاستی از جمله راه اندازی حلقه‌های مفقوده حل مسئله (اندیشکده‌ها) با تمرکز بر ظرفیت‌های استانی، توانمندسازی جوانان در مسیر کسب درآمد و مهارت افزایی، ایجاد رقابت و شوق ملی برای حل مسئله و تعریف جایزه‌های ملی حل مسئله و ارزیابی و رتبه‌بندی اساتید و دانشجویان و سایر کنشگران از منظر حل مسئله مطرح است.


وی افزود: تمرکز ویژه بر مقوله کارآمدی و بهره وری در سطح کشور و طراحی و اشاعه نشان ملی نخبگان کارآمدساز کشور، بهره‌گیری از ظرفیت جمع سپاری نخبگان و اساتید در  شناسایی و اولویت بندی مسائل و ارائه راهکار از دیگر موارد پیشنهادی است.


فولادگر با بیان این که آموزش و توانمندسازی نخبگان کشورهای همسایه و منطقه جنوب غرب آسیا با تمرکز بر نخبگان جبهه مقاومت امکان پذیر است اظهار کرد: تاسیس مدارس حکمرانی در سطح استان‌ها به کمک اندیشکده‌های استانی و با تمرکز بر نظام مسائل بومی و ظرفیت‌های علمی و زیرساختی دانشگاه (تربیت و آموزش حکمرانان گام دوم انقلاب) لازم‌به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/۴۱۰۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته