دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 15:46
کرمی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی نتایج اثربخشی در کشور دارد

دبیر مرکز ارتباط با رسانه و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نتایج اثربخشی در کشور دارد.
کد خبر : 397922

پرویز کرمی در گفتگو با خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی بر آموزش عالی و علم و فناوری کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پرورش‌یافتگان و مولودهای انقلاب اسلامی است. همان‌طور که حضرت امام در زمان پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند انقلاب ایران انفجار نور بود و ثمرات بسیاری داشت که یکی از این ثمرات تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نتایج اثربخشی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف در کشور داشته است. مردم ایران از سال‌ها پیش طلبه علم بودند و تمایل زیادی به یادگیری علم داشتند. مردم ایران مردم علم‌دوستی بودند و برای کسب علم همه‌جوره فعالیت می‌کردند.


دبیر مرکز ارتباط با رسانه و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: به‌واسطه رنج‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی که در دوران ستم‌شاهی در ایران وجود داشت، آموزش عالی بنیه قوی و خوبی نداشت. انقلاب شده بود و مردم تشنه یادگیری و علم بودند اما امکاناتی در ایران آن زمان مهیا نبود.


کرمی گفت: یکی از کارهایی که توسط امام خمینی صحه گذاشته شد و توسط مقام معظم رهبری پیگیری شد، موضوع به وجود آمدن دانشگاه آزاد اسلامی بود. نهادی که از دل انقلاب اسلامی بجوشد و در کنار ساختارهای موجود آن زمان به موضوع علم و فناوری بپردازد.


وی افزود: بدین ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی متولد شد، البته مانند تمام نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی دارای نقاط قوت و ضعفی بود. این نقاط ضعف به‌مرورزمان برطرف شد. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی مانند یک شتاب‌دهنده بزرگ و معظم علمی و فناوری در کشور عمل می‌کند و اتفاقات خوبی را رقم زده است.


رئیس مرکز ارتباط با رسانه و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در جای‌جای میهن اسلامی ما حضور موفق، قوی و پرتعدادی دارد و از این طریق توانسته به جامعه جوان طالب علم، علم‌آموزی و آموزش عالی را ارائه بدهد. از سوی دیگر نیز منشأ تأثیرات بسیاری در حوزه‌های علم و فناوری شده است.


کرمی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بهترین دانشگاه‌های غرب آسیاست. این مؤسسه آموزش عالی نه‌تنها در جذب دانشجو از کشورهای خارجی بلکه در استعدادیابی نیز عملکرد موفقی داشته است.


وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با حضور گروه مدیریتی و سرپرستی جدید، شاهد حضور دانشمندان خوب کشورمان در رأس مدیریت‌ها و پُست‌های عالی دانشگاه آزاد اسلامی بودیم. این دانشگاه پیشروی به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم یا دانشگاه نیازمحور و رفع‌کننده نیازهای کشور را آغاز کرده است.


رئیس مرکز ارتباط با رسانه و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با توجه به رتبه‌های جهانی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد، به‌جرئت می‌توان گفت که چیزی از دانشگاه‌های مادر در ایران کم ندارد و حتی در بعضی از رشته‌ها تنه به تنه آن‌ها حرکت می‌کند.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته