دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 04:00
جعفری در گفتگو با آنا:

نامه دفتر تحکیم وحدت به نخست‌وزیر ژاپن بسیارعاقلانه و به‌موقع بود

مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت قزوین گفت: ارسال نامه توسط دفتر تحکیم وحدت به نخست‌وزیر ژاپن بسیار هوشمندانه و به‌موقع بوده است.
کد خبر : 397746
57889311.jpg

مهدی جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با ارسال نامه توسط دفتر تحکیم وحدت به نخست‌وزیر ژاپن، گفت: این کار بسیار عاقلانه و به‌موقع بود. مهم‌ترین اصل کشورداری هر حکومتی، امنیت آن کشور و حکومت است. ژاپن کشوری است که در مقابل تأمین امنیتش به خاطر حضور نظامیان آمریکایی هزینه پرداخت می‌کند و عملاً در حوزه نظامی و سیاسی دست‌نشانده آمریکا به‌حساب می‌آید. پس نمی‌تواند به‌عنوان میانجی‌گری که طرف کسی را نمی‌گیرد، وارد ایران شود.


وی تصریح کرد: شینزو آبه به ایران می‌آید که پیام ترامپ را به سران کشور ایران برساند و در طول چند سال اکثراً از کشورهای منطقه و یا اروپایی برای میانجی‌گری استفاده می‌شد اما اکنون با تفاوت با دفعات و اتفاقات قبلی، آمریکا کشوری را انتخاب کرده که مراودات تجاری و اقتصادی زیادی با ایران داشته است و حالا می‌خواهد نشان دهد که برای حل مشکلات اقتصادی‌تان باید وارد مذاکره شوید.


مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت قزوین خاطرنشان کرد: از بعد داخلی در حوزه دیپلماسی در وضعیت خوشایندی قرار داریم به‌طوری‌که بعد از خروج آمریکا از برجام اکثر سیاسیون کشورمان از هر دو جناح به این نتیجه رسیدند که راه‌حل مشکلات مذاکره با آمریکا نیست و این یک راه بن‌بست است. به نظرم این سفر نتیجه‌ای برای آمریکا و ژاپن نخواهد داشت. درست است ما با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شویم ولی کشورهایی که قصد میانجی‌گری دارند باید حرف‌ها و دلایل ما را برای عدم مذاکره بشنوند تا مواضعمان در روابط بین‌الملل خدشه‌دار نشود.


جعفری در رابطه با ارسال عکس رئیس‌علی دلواری به‌عنوان هدیه معنادار برای روز تولد ملکه انگلیس افزود: کار بسیج دانشجویی شیراز خوب و در راستای بصیرت افزایی مردم عزیزمان بوده است. البته لزومی ندارد که هر تشکل یا انجمنی هدیه معناداری برای ملکه انگلیس بفرستد. بلکه می‌توانند از راه‌های رسانه‌ای این اتفاق را تبیین کنند. چون این اتفاق از طرف سفارت انگلستان نوعی توپ در زمین ما انداختن به‌حساب می‌آید. طوری که می‌بینید بعضی جاها موجب اختلاف بین سیاسیون شده است. این کار از طرف سفارت انگلیس نوعی دهن‌کجی و بی‌احترامی به مردم ما تلقی می‌شود. بعد از جنگ جهانی دوم حضور نظامی انگلیس در منطقه کم شده ولی انگلیس همان مکر و حیله همیشگی را پیاده کرده و ضربه خودش را همیشه زده است.


انتهای پیام/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته