دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1394 - 11:16

ولوو ربات آشغال‌جمع‌کن می‌سازد

برای بعضی از ما حمل زباله یکی از سخت‌ترین کارها به شمار می‌رود و بارها با خودمان فکر کرده‌ایم که ای کاش کس دیگری این زباله‌های بد بو را به جای ما حمل می‌کرد. ولوو، شرکت سازنده خودروی سوئدی، این آرزو را برآورده کرده و در حال ساخت رباتی است که خودش زباله‌ها را بی‌سروصدا جابه‌جا می‌کند.
کد خبر : 39724

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، تصور کنید که یک ربات هر روز صبح زود یا آخر شب جلوی در آپارتمان‌تان می‌آید و زباله‌ها و چیزهای غیرضروری شما را جمع‌آوری می‌کند و آن را در کامیون مربوط به جمع‌آوری زباله خالی می‌کند و تمامی این کارها را به صورتی انجام می‌دهد که به هیچ عنوان شما یا اعضای خانواده‌تان را از خواب ناز بیدار نمی‌کند. این ربات حتی زباله‌های سنگین را با احتیاط حمل می‌کند.


شرکت ولوو در حال ساخت رباتی با نام ROAR است و برای این اقدام با چند دانشگاه از جمله دانشگاه‌های سوئد و آمریکا و همچنین شرکت بازیافت زباله همکاری کرده تا این ربات آشغال‌جمع‌کن را طراحی کند.


این ربات باید کامیون جمع‌آوری زباله و همچنین راننده آن تعامل کند تا بتواند کار خود را به راحتی انجام دهد. در واقع ROAR به صورت خودکار و بدون دخالت انسان قرار است تمامی کارها را انجام دهد.


البته از آنجا که هنوز این ربات ساخته نشده، نمی‌توان حدس زد که چه ظاهر و ابعادی خواهد داشت و تصویر فقط برمبنای حدس و گمان ساخته شده است اما می‌توان گفت که بسیاری از افراد با روی کار آمدن این ربات زباله‌جمع‌کن خوشحال خواهند شد.


ولوو اعلام کرده که در ماه ژوئن 2016 این ربات‌ ساخته شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد. با این حال ROAO به گونه‌ای طراحی خواهد شد که به غیر از زباله‌، قوطی‌ها و بطری‌های خالی و بی‌مصرف را نیز جمع‌آوری خواهد کرد.


مترجم: نسترن صائبی


منبع: VolvoGroup




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته