دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشنهاد اندیشه‌ورزی/

راه جبران کم‌کاری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی چیست؟

کم‌کاری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی موجب نارضایتی مقام معظم رهبری شده است و این که چگونه می‌توان این کم‌کاری را جبران کرد باید بررسی شود.
کد خبر : 396750
635850818126681546.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مجموعه خبرهای پیشنهاد اندیشه‌ورزی تاکنون سعی کردیم ضمن توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، موضوعاتی را با توجه به نیازهای روز و اساسی به دانشجویان ارائه کنیم.


۱۳ مهر ۹۰ در دیدار نخبگان و برگزیدگان علمی با مقام معظم رهبری، ایشان ضمن انتقاد از نبود اهتمام لازم به مسئله کرسی‌های آزاداندیشی با وجود تأکیدهای مکرر خاطرنشان کردند: جوانان باید با فکر کردن، نوشتن و انعکاس ایده‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی فضای گفتمانی به‌وجود آورند.


معظم‌له همچنین بیان کردند: این کرسى‌‌هاى آزاداندیشى که ما مطرح کردیم مستلزم بحث‌هاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌هاست، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، می‌تواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفى هر مطلبى را در بحث‌هاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند.


نارضایتی رهبر انقلاب از کم‌کاری در کرسی‌های آزاداندیشی


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه رهبری در دیدار اخیر دانشجویان، خطاب به آنها فرمودند که خودتان کرسی‌های آزاداندیشی را راه بیندازید، تصریح کرد: این امر به این معناست که معظم‌له از بدنه مدیریتی دانشگاه به خاطر کم‌کاری در زمینه راه‌اندازی و اجرای این کرسی‌ها رضایت ندارند.


اینکه رهبر معظم انقلاب از دانشجویان می‌خواهند تا به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اقدام کنند در کنار تأکیدات فراوان ایشان در چند سال گذشته بر برگزاری این کرسی‌ها، نشان می‌دهد همچنان کرسی‌های آزاداندیشی در اوج دغدغه‌های مقام معظم رهبری است. اینکه تشکل‌های دانشجویی، اساتید یا مسئولان دانشگاه در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی کم‌کاری کرده‌اند محل بحث است؛| اما در هر حالت هر یک از تشکل‌ها در توسعه و ترویج فضای گفتمان آزاد‌اندیشی باید پیشقدم بوده و برنامه‌هایی داشته باشند. موضوع این قسمت از پیشنهاد اندیشه‌ورزی به این موضوع اختصاص دارد که کم‌کاری در برگزار نکردن کرسی‌های آزاداندیشی مطرح‌ شده و در نهایت راه‌های جبران این کم‌کاری را پیدا کنند.


انتهای پیام/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته