دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 05:00
عامری‌نیا در گفتگو با آنا:

غفلت نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی باعث رشد تفکرات غلط در کشور است

قائم‌مقام واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: غفلت بزرگترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور باعث رشد تفکرات غلط در فضاهای آموزشی شده است.
کد خبر : 396371
129113066_172891174bdefa.jpg

خلیل عامری‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: غفلت بزرگ‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور باعث رشد قارچی تفکر ساسی و جنتلمن‌ها در مدارس و جشن‌ها و کنسرت‌های مبتذل در دانشگاه‌ها شده است.


وی ادامه داد: وقتی شورایی که مسئولیت حراست و پاسبانی از مرزهای فرهنگی کشور را برعهده دارد، به دلیل مسائل شخصی و لج‌بازی برگزار نمی‌شود مشخص است مسئول وضعیت فرهنگی کشور متوجه چه کسانی است و باید دید مسئولان کشور و عالی‌ترین افراد برگزاری این جلسات، چه مسئله‌ای با اهمیت‌تر از فرهنگ این مرز و بوم دارند که در این امر سستی می‌کنند.


قائم‌مقام واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: درخواست ما این است که حتماً نظارتی بر روند برگزاری این جلسات صورت بگیرد. متأسفانه طی جمع‌آوری اطلاعات و واکاوی این موضوع از طریق دفاتر استانی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان متوجه شدیم که عدم برگزاری جلسات این شورا و هم‌زمان با شبیخون فرهنگی وارد شده به کشور، این موضوع به دانشگاه‌های ما نیز سرایت کرده است که مصداق آن می‌تواند اتفاقات اخیر دانشگاه تهران و برخی دانشگاه‌ها باشد. 


وی اظهار کرد: عده‌ای که متولی امر فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند حین رفتارهای دوگانه و سیاست زده، به اسم فرهنگ و کار فرهنگی، در پی ترویج بی‌اخلاقی و بی‌بند و باری هستند.


عامری‌نیا با بیان این که پیشنهاد ما به شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که از ظرفیت نخبگان دانشجویی در زمینه فرهنگی و سیاسی استفاده شود گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورزی باید مورد استفاده قرار بگیرد و ما آمادگی لازم را برای پیشبرد این امر اعلام می‌کنیم.


انتهای پیام/4115/4108/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته