دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 12:22

خودروی برقی پورشه به بازار می‌آید

پورشه، خودروساز نام‌آور آلمانی، از مدل الکتریکی خود رونمایی کرده است که نزدیک به 600 اسب بخار قدرت دارد و تسلا را پشت سر خواهد گذاشت.
کد خبر : 38738

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت پورشه، نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان جایی بود که برای نخستین‌بار مدل Mission E (به معنی عملیات ای که اشاره به الکتریکی بودن خودروست) رونمایی شد.


این محصول تازه پورشه که قیافه‌ای بسیار خشن و البته قلبی بسیار قدرتمند دارد، با اتکا به 590 اسب بخار قدرت موتورش می‌تواند تا 496 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.


«عملیات ای» یک خودروی 4 در است که باتری‌هایی به توان 90 کیلووات ساعت را در خود جا داده اما هنوز هم شتابش از خودروی تسلا کمتر است.


خودروی الکتریکی تسلا تاکنون توانسته رکورد صفر تا 100 کیلومتر را در 3/5 ثانیه ثبت کند که پورشه از انجام چنین کاری هنوز ناتوان است. «عملیات ای» توانسته تاکنون طی 12 ثانیه خود را به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برساند که بدون شک سرعت زیادی است اما تا رسیدن به رکورد تسلا راه زیادی در پیش دارد.


رکورد دیگری که این خودرو در آن شرکت کرده است، رکورد سرعت شارژ باتری است. پورشه ادعا کرده است که با یک ولتاژ 800 ولتی می‌تواند خودروی خود را ظرف 15 دقیقه تا 80 درصد ظرفیتش شارژ کند که این مقدار شارژ برای طی مسیری به مسافت 249 کیلومتر کافی ا‌ست البته اگر بتوان منبع الکتریکی با این توان پیدا کرد.


خودروی تازه پورشه همچنین می‌تواند از یک شارژر معمولی 400 ولتی نیز استفاده کند تا نیروی لازم برای حکرت را به دست بیاورد.


این خودروی تازه پورشه که تا حدودی شبیه مدل چهار در «پانوراما» است که در خیابان‌های تهران هم دیده می‌شود، اما تفاوت‌های زیادی نیز دارد.


یکی از این تفاوت‌ها این است که برای کاهش وزن خودرو، بدنه آن از ترکیبی از آلومینیوم، فیبر کربن و فولاد ساخته شده و بخش‌هایی نیز از پلاستیک فشرده تهیه‌شده‌اند.


محل شارژ باتری‌ها در یک خلاقیت زیبا، جلوی در راننده و زیر یک درپوش مخفی شده است. این خودرو نیز مانند اغلب چهاردرهای پورشه، ستون میانی ندارد اما از چرخ‌های فیبر کربنی استفاده می‌کند.


آخرین تکنولوژی که در این خودرو به کار گرفته شده مربوط به آمپرهاست که توسط یک حسگر ویژه، چشم راننده را دنبال می‌کند تا تمام اعداد و ارقام همیشه در دید او باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته