دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1398 - 06:33
عباسی در گفتگو با آنا:

بازخوانی اصول امام خمینی(ره) راه جلوگیری از تحریف امام است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: بازخوانی اصول امام خمینی(ره) راه جلوگیری از تحریف امام است.
کد خبر : 386217
46.jpg

محمدجواد عباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه نهضت امام خمینی(ره) حاصل زدودن حجاب‌های تجدد شرقی و غربی و ادامه‌ حرکت جهانی پیامبر اکرم(ص) و بروز دوباره حکومت شیعی در تاریخ است، اظهار کرد: تحجرگرایی و بی‌بصیرتی مردم نسبت به مقام امام علی(ع) و شرایط آن روز اسلام از سویی و اشرافی‌گری، بدعت‌گذاری، منافق‌ بودن و براندازی جریان‌های خواص در کنار جریانی که به ظاهر در جبهه حق بود ولی با «سکوت» خود در عمل حکومت علی(ع) را به زیر می‌کشید از سوی دیگر، گردابی را به وجود آورد که عدالت علوی را در خود فرو‌ می‌برد.


وی افزود: از این رو بازخوانی شرایط و مشکلات حکومت علوی از جمله ضروریات امروز ماست. چرا که ما راه و عملکرد خود را در ادامه‌ حکومت مولا علی(ع) تفسیر می‌کنیم و چالش‌های پیش‌روی خود را از همان سنخ می‌یابیم. هشدارهای مکرر رهبر انقلاب مبنی بر تحریف خط امام خمینی(ره) تا حدودی تحرک‌آفرین بود.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه برخی از سیاسیون همه چیز را در چارچوب دعوا و رقابت‌های قبیله گرایانه خود دیده و تلاش می‌کنند طوری در این باره حرف بزنند که رقیبشان را عامل تحریف امام معرفی کنند، خاطرنشان کرد: جناح حزب‌الله باید تا دیر نشده و عده‌ای امام را مال خود نکرده‌اند بازاندیشی عمیقی بر روی افکار امام داشته باشد و نگذارد مبحث تحریف امام را تحریف کنند.


عباسی تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تحریف امام سه محور شامل هشدار، طرح راهکار و اجرای راهکار دارد. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند بازخوانی روشمند اصول کلی امام از تحریف امام جلوگیری می‌کند. چاره بازتولید اصول نگرش اصیل دیدگاه امام خمینی(ره) و تبدیل صحیفه امام به یک معرفت اجتماعی است. اگر کسی دغدغه گفتگو و عملی جدی دارد راه همان است که رهبر حکیم انقلاب فرمود که «بازخوانی» باید انجام شود. امروز و در شرایط کنونی تشکیل حلقه های بازخوانی سیره امام خمینی(ره) بیش از پیش مورد نیاز ما است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته