دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1393 - 08:30

ربات اسباب‌بازی حرکات و صدای شما را تقلید می‌کند + ویدئو

«مکانو» را خیلی‌ها به دلیل ظاهر شبیه به اسباب‌بازی‌اش می‌شناسند. این ربات با استفاده از قطعات فلزی که با هم چفت می‌شوند، ساخته می‌شود. حال شرکت سازنده، مدل جدید این ربات را با نام «مکانوید» طراحی کرده است.
کد خبر : 3854

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Mashable، شرکت سازنده مکانو روی دو مدل جدید این ربات‌های اسباب‌بازی متمرکز شده که مکانوید نام دارند. این شرکت نام ربات‌های جدید خود را «دوست‌های شخصی رباتیک» گذاشته است.


مدل بزرگتر این ربات‌های مکانوید G15 KS نام دارد که 2/1 متر طول دارد و از دو موتور برای حرکت استفاده می‌کند. ویژگی منحصر به‌فرد این ربات آن است که به راحتی می‌تواند حرکات و صدای شما را تقلید کند.



کاربران با استفاده از گوشی هوشمند خود می‌توانند با این ربات ارتباط برقرار کنند. این ربات از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند و در همان لحظه حرکات کاربرش را تقلید می‌کند. مکانو از زبان برنامه‌نویسی LIM برای درک حرکات و انجام حرکت هوشمندانه‌ بهره می‌برد. کاربران در واقع با استفاده از یک اپلیکیشن ربات را کنترل می‌کنند که این اپلیکیشن شامل دکمه‌های مربوط به دستورهاست. کاربر حتی می‌تواند با کنترلر دستی این ربات حرکات را به او یاد بدهد.



اگرچه مکانوید از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای بهره نمی‌برد، ولی آنقدر بامزه است که به خصوص بچه‌ها از بازی کردن با آن سیر نخواهند شد. البته شاید حرکات و رفتار این ربات برای کودکان کمی پیچیده به نظر آید، اما شرکت سازنده آن تمام سعی خود را کرده است که در طراحی و حرکات این ربات کمال سادگی را رعایت کند.



نسخه کوچک‌تر این ربات قیمت کمتری دارد و برخی از قابلیت‌های مدل G15 KS را دارد. این ربات کوچکتر خیلی شبیه به Wall-E، شخصیت بامزه و دوست داشتنی رباتیک در انیمیشنی به همین نام است. مخصوصا چشم‌های آن شباهت زیادی به وال‌-ای دارد.



این ربات‌ها برای کودکان بالای 10 سال طراحی شده‌اند و از پاییز امسال وارد بازار خواهند شد.


مترجم: نسترن صائبی


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته