دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 04:15
سلیمانی در گفتگو با آنا:

اعتکاف‌های دانشجویی از رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی است

استاد دانشگاه و مبلغ دفتر نهاد رهبری در اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی گفت: اعتکاف‌های دانشجویی از رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.
کد خبر : 384584
413.jpg

حجت‌الاسلام محسن سلیمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص اعتکاف‌های دانشجویی در ماه مبارک رمضان گفت: جمع معتکف در مساجد دانشگاه‌ها معمولاً دانشجویان با استعداد فرهیخته و با انگیزه هستند. مخصوصاً در این ایام که امتحانات پایان ترم و فرجه‌های امتحان است با اینکه اعتکاف رمضان خیلی هم عرف نیست ولی دانشجویان در مساجد دانشگاه‌ها معتکف شدند و طبیعتاً جمعی ویژه هستند.


استاد دانشگاه و مبلغ نهاد رهبری در اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در اعتکاف‌های دانشجویی معمولاً گعده‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با موضوعات روز تشکیل می‌شود. سؤالاتی که در گعده‌ها از ما می‌پرسند، بیشتر جنبه معرفتی دارد؛ هم بحث معرفت نفس و خودشناسی و هم مباحث اعتقادی که با مباحث سیاسی و اجتماعی پیوند مستقیم دارد و با هم گره می‌خورد.  البته برخی سؤالات هم جنبه مشورتی و مشاوره‌ای دارند که به فراخور هر سؤال پاسخ داده می‌شود.


وی درباره اعتکاف رمضانیه دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: هرچند جمع دانشجویان در اعتکاف رمضان 98 دانشگاه شهید بهشتی محدود بود اما جوی بسیار صمیمی و جلسات با برکتی داشتیم. دوستانی که در ایام اعتکاف به خودسازی مشغول بودند از مرحله خودسازی باید این فرهنگ خوب را در دانشگاه و سپس جامعه نهادینه کرده و گسترش دهند. لذا این رسالت بر عهده جوانان مؤمن است.


سلیمانی بیان کرد: دانشجویان با حضور در مراسم معنوی اعتکاف از گناهان پاک شده و با انرژی و نشاط وارد جامعه می‌شوند و طبیعتاً خیلی کارها از آن‌ها برمی‌آید؛ هرکدام باید برای دوستان دانشگاهی خودشان راهنما باشند. به جهت گستردگی اجتماعات و جاذبه‌های مختلف باید چهره به چهره کار کرد. هر کسی در حد خود باید افراد را در مسیر رسیدن به کمالات یاری کند.


مبلغ دفتر نهاد رهبری در اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی افزود: از جهتی وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها خوب و امیدوارکننده و از طرفی هم بد است. بد، از این‌ جهت که مسئولان دانشگاه نظارت خوبی بر مسائل فرهنگی ندارند و آزاد گذاشتن بی‌مورد در محیط آموزشی تبعات خودش را دارد و خوب به این دلیل که برنامه‌های فرهنگی بسیار خوب به‌صورت خودجوش و آتش به اختیار توسط جوانان مؤمن، انقلابی، خوش‌فکر و متفکر در دانشگاه‌ها به برکت انقلاب اجرا می‌شود که به‌عنوان مثال می‌توان از اعتکاف‌های دانشجویی یاد کرد. اعتکاف‌های دانشجویی از رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.


انتهای پیام/4107/4126/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته