دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1398 - 10:53

ترامپ از پس تحریم هوآوی برنیامد

ترامپ از کاهش محدودیت‌های اعمالی بر هوآوی در قالب قراردادی جدید با پکن خبر داد.
کد خبر : 383599
414209.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سی ان ان، تنها بعد از یک هفته از تحریم کامل هوآوی توسط ترامپ نگذشته بود که وی از برداشتن محدودیت‌های تجاری این شرکت چینی خبر داد.


در ابتدا ترامپ از هوآوی به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا یاد کرد ولی در حال حاضر امکان تجارت در برخی حوزه را برای هوآوی امکان‌پذیر اعلام کرده است.


این امکان تجارت مجدد با هوآوی، تصمیمی است که ترامپ در قالب توافقات جدید تجاری با چین گرفته است.


کارشناسان معتقدند هوآوی که برندی قوی و شناخته‌شده در وسایل ارتباطی در دنیاست و رتبه دوم در تولید گوشی‌های هوشمند در جهان را نیز در اختیار دارد، هرچند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا تلقی می‌شود ولی از سوی دیگر آمریکا توان کنار گذاشتن این غول مخابراتی را ندارد.


به نظر می‌رسد تصمیم ترامپ بیشتر برای کاهش سرعت هوآوی در رسیدن به برتری مخابراتی در شبکه‌های نسل پنجم است و واشنگتن نگران آن است که پکن از این توانایی علیه آمریکا استفاده کند.


هوآوی به‌دفعات این موضوع را نادرست خوانده است و آن را کاملاً رد کرده است و دولت چین نیز همواره ورود اتهامات سیاسی به دنیای تجارت را رفتاری  ناعادلانه خوانده است.


وزیر امور خارجه آمریکا تحریم هوآوی را تحریم برتری فنّاوری چین دانست و خاطرنشان کرد ما می‌توانیم به‌جای دستور «کار نکردن» از دستور «انتخاب نکردن» استفاده کنیم.


کارشناس معتقدند این موضوع تنها به برتری فنّاوری هوآوی مربوط نیست و به عدم توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز مربوط می‌شود و در واقع آمریکا به دنبال فشار بر چین برای کاهش مبادلاتش با ایران است.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته