دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 15:41

بیل گیتس با وزیر علوم و فناوری چین ملاقات کرد

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و مدیرعامل سابق این شرکت با وزیر فناوری چین ملاقات کرد. بیل گیتس در حالی با وزیر فناوری چین ملاقات کرد که چند روز پیش گروه‌های فعال فناوری آمریکا در مورد آسیب‌های ناشی از سیاستگذاری‌های چین روی کسب‌وکارهای خود ابراز نگرانی کرده بودند.
کد خبر : 3833

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، بیل گیتس به عنوان نماینده بنیاد بشردوستانه بیل و ملیندا گیتس در ملاقات با وان گنگ، وزیر علوم و فناوری چین درباره هماهنگی‌های لازم در زمینه فناوری و «توسعه نوآوری» بحث و گفت‌وگو کردند.


در این گفت‌وگو، صحبتی از شرکت مایکروسافت نشد؛ در حالی که گیتس همچنان یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت به شمار می‌آید و یک سوم زمان خود را صرف مشاوره دادن به مدیرعامل جدید این شرکت یعنی ساتیا نادلا در زمینه فناور می‌کند.


در این ملاقات، علاوه بر توافقاتی در زمینه نوآوری، درباره تغییراتی در قانونگذاری چین صحبت کردند که تاثیرات مستقیمی روی کسب‌وکارهای تمامی شرکت‌های فناوری در این کشور گذاشته است.


چین قوانین جدیدی را برای مقابله با ضدانحصاری تصویب و مالیات‌های جدیدی را برای شرکت‌های خارجی فعال در این کشور وضع کرده است که به نوعی دست و پای این شرکت‌ها را به کل می‌بندد.


به گفته گروه‌های فعال در صنعت فناوری آمریکا، با سیاستگذاری‌های اخیر چین در ماه‌های اخیر، شرکت‌های فناوری آمریکایی با مشکلات عدیده‌ای برای فعالیت در این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند.


هفته گذشته نیز لابی‌های تجاری آمریکا با اشاره به اینکه سیاست‌های جدید چین به فرصت‌های بازار خارج از آمریکا و مشاغل آمریکا آسیب خواهد رساند، از کاخ سفید درخواست کردند که برای متعادل کردن سیاست‌های چین در زمینه امنیت سایبر چاره‌ای بیندیشند.


گروه‌های فناوری آمریکا حتی در 28 ژانویه گذشته نیز در نامه‌ای به پکن در مورد این سیاست‌ها هشدار داده بودند. علاوه بر این، شرکت‌های خارجی به غیر از آمریکا نیز از صدماتی که از این قانونگذاری‌های جدید چین متحمل خواهند شد، هشدار داده‌اند.


ساتیا نادلا نیز در ماه سپتامبر گذشته با درخواست از دولت چین برای بررسی وضعیت ضد انحصاری مایکروسافت، گفت: این شرکت کاملا هماهنگ با اداره صنعت و تجارت دولت آمریکا کار می‌کند و مایکروسافت در تابستان گذشته به عنوان بزرگترین شرکت نرم‌افزاری جهان مورد بررسی این اداره قرارگرفته است.


گفتنی است که دولت چین در ماه سپتامبر گذشته با تعیین مهلت 20 روزه خواستار توضیح شرکت مایکروسافت درباره انحصار خود شد. گروه کارشناسی اداره کل صنایع و بازرگانی چین در نخستین روز از ماه سپتامبر به بررسی پرونده ضد انحصاری از چن شی، معاون اجرایی شرکت مایکروسافت و همراهانش پرداخت.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته