دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 00:28
زیست دانشجویی/59؛

استفاده بدون اجازه از اطلاعات و داده‌ها تخلف محسوب می‌شود

استفاده بدون اجازه اطلاعات و داده‌ها (نظیر کپی‌برداری بدون ذکر منبع، دزدی اطلاعات و داده‌های نوشتاری یا دزدی مطالب پایان‌نامه و رساله دکتری) تخلف است.
کد خبر : 383062
1396051212394719211557444.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ارائه مدارک ساختگی و دروغین به دانشگاه (به‌عنوان‌مثال ارائه دیپلم تقلبی)، جعل امضای استادها یا مسئولان دانشگاه، جعل اسناد دانشگاه و استفاده از آن (نوشتاری یا نرم‌افزاری)، جعل اسناد دولتی خارج از دانشگاه، جعل عنوان (برای مثال خود را دکتر بنامید درحالی‌که هنوز دانشجو هستید) نمونه‌هایی از جعل کردن هستند.


دزدی با هر قصد و نیتی (شوخی، انتقام و...) تخلف محسوب می‌شود و کمیته انضباطی به آن رسیدگی می‌کند. دزدی شامل دزدی اموالی که متعلق به دانشگاه نیست، مثل دزدیدن پول مؤسسه یا اداره دولتی نیز می‌شود.


دزدی اموال دانشگاه شامل دزدی، خریدوفروش یا افشای سؤال‌ها یا ورقه‌های امتحانی، دزدی و یا استفاده بدون اجازه اطلاعات و داده‌ها از هر طریق (نظیر کپی‌برداری بدون ذکر منبع، دزدی اطلاعات و داده‌های نوشتاری یا دزدی مطالب پایان‌نامه و رساله دکتری) تخلف است.


دریافت و یا پرداخت رشوه به یکی از دانشگاهیان، تخلف محسوب می‌شود. کلاه‌برداری که به معنای فریب دیگران برای خارج کردن مالی از دست آن‌ها و استفاده از آن است، در گروه تخلف‌های عمومی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/4107/4108/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته