دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 03:26
زیست دانشجویی/57؛

تخلفات دانشجویی که کمیته انضباطی رسیدگی می‌کند چهار گروه است

تخلفات دانشجویی که کمیته انضباطی به آن رسیدگی می‌کند شامل چهار گروه جرائم عمومی، آموزشی و اداری، تعرض‌های دینی- سیاسی و یا امنیتی و تخلفات اخلاقی است.
کد خبر : 382735
download (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تخلفات دانشجویی که کمیته انضباطی رسیدگی به آن را به عهده دارد، شامل چهار گروه جرائم عمومی، تخلفات آموزشی و اداری، تعرض‌های دینی- تخلفات سیاسی و یا امنیتی و تخلفات اخلاقی است.


تهدید، ترساندن یا انجام کاری که به از بین رفتن امنیت افراد منجر شود، تخلف محسوب می‌شود؛ به عنوان مثال، اگر شما فردی را تهدید کنید که وی با اعضای خانواده‌اش را کتک می‌زنید یا از بین می‌برید، حتی اگر واقعاً چنین قصدی نداشته باشید، تخلف محسوب می‌شود. زورگیری (با تهدید، زور، مکر و نیرنگ از کسی پول گرفتن)، کتک زدن، مجروح کردن و صدمه زدن به دیگران، تهمت زدن به دیگران، پخش و انتشار دروغ در مورد افراد دیگر، توهین، ناسزاگویی یا آبروی دیگری را بردن در گروه تخلفات عمومی دانشجویان قرار می‌گیرد.


اگر فرد دیگری را مجبور به انجام یک جرم یا تخلف کنید و یا حتی برای وی انگیزه ایجاد کنید نیز تخلف محسوب می‌شود؛ به عنوان مثال، اگر دوستتان را وادار کنید که در دزدی سؤال‌های امتحانی یا کتک زدن فرد دیگری به شما کمک کند، یا وی را تشویق کنید که به عنوان زیرشاخه شما در تجارت شبکه‌های هرمی وارد شود، مرتکب تخلف شده‌اید. جعل و فریب دادن که به معنای تغییر هر نوع نوشته رسمی دیگران برخلاف حقیقت و به‌قصد تقلب است، یکی دیگر از تخلف‌هایی است که کمیته انضباطی به آن رسیدگی می‌کند. بر این اساس، ساختن نوشته با مهر با امضای شخص حقیقی یا حقوقی، و نیز هر نوع دست‌کاری از قبیل خراشیدن تراشیدن، قلم بردن، اضافه کردن، از بین بردن، سیاه کردن، تغییر تاریخ سند) یا استفاده از مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن، تخلف محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4108/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته