دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 09:09
در بیانیه‌ای منتشر شد؛

غائله احکام دانشجو معلمان آن‌ها را از شغل خود دلسرد می‌کند

با برپا کردن غائله احکام غیرقانونی هرروز در سعی و تلاش‌اند تا این قشر که فرهنگ و آینده کشور به آنان بستگی دارد را از شغل و آینده خود دلسرد و عصبانی کنند.
کد خبر : 382222
n00035146-b.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشریه تحریر و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان در مورد غائله احکام حقوقی دانشجو معلمان بیانیه مشترکی منتشر کردند.


در ابتدای این بیانیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمین آمده است: معلّم محترم، شریف و آبرودار است؛ باید عزت‌نفس معلم محفوظ بماند. مسئله‌ درآمدهای مالی معلمین باید جوری باشد که عزت‌نفس معلم مورد تعرّض قرار نگیرد. (98/2/11)


در ابتدای این بیانیه عنوان‌شده است: بعضی آقایان حداقل صبر نکردن یک ماه از دیدار رهبری و فرهنگیان بگذرد و با برپا کردن غائله احکام غیرقانونی هرروز در سعی و تلاش‌اند تا این قشر که فرهنگ و آینده کشور به آنان بستگی دارد را از نظام و شغل و آینده خود دلسرد و عصبانی کنند. خطاب به همه مسئولان از قوه قضائیه، مقننه و به‌خصوص قوه مجریه به‌عنوان نماینده دانشجو معلمان این پرسش راداریم که تا چه زمانی دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان باید قربانی بازی کثیف سیاسی شما باشند. دانشجو معلمان چه گناهی کرده‌اند که قانون تشکیل دانشگاهشان در دولت قبل بوده و دولت فعلی بنا به هر دلیلی هر اقدام از دولت‌های قبل را غلط یا درست می‌خواهد زیر پا بگذارد و به‌طور رسمی و علناً اعلام می‌کند که این دانشگاه باید از بین برود.


در این بیانیه بابیان این‌که دانشجو معلمان برای احقاق حقشان باید فقط در سال انتخابات مجلس، مجلسیان به فکر آنان باشند آمده است: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل تربیت‌معلم، تربیت تمدن سازان آینده است. از همه سران قوا خواهشمندیم شر بازی‌های سیاسی را از آموزش‌وپرورش و به‌خصوص دانشگاه فرهنگیان کم کنند. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان باهنر اصفهان به‌عنوان نماینده دانشجو معلمان اعلام می‌دارد در مورد موضوع احکام حقوقی دانشجو معلمان در روز روشن در حق دانشجویان اجحاف صورت گرفته و برخلاف قوانین بالادستی مانند ماده ۶۳ برنامه ششم و مواد ششم و هفتم قانون متعهدین خدمت، توسط دولت و سیاسی‌کاری‌های پشت پرده حق دانشجو معلمان در حال پایمال شدن است.


در ادامه این بیانیه ذکرشده است: لازم است قوه قضائیه، مجلس، سازمان بازرسی و نمایندگانی که در امسال باید حتی‌المقدور نگاه محبت‌آمیزتری به آموزش‌وپرورش داشته باشند اقدامات لازم جهت احقاق حق نو معلمان و دانشجو معلمان نهایت تلاش را انجام دهند.


در پایان این بیانیه تأکید شده است: مسئولیت کم‌کاری و عواقب ناشی از بی‌اهمیت دانستن این موضوع باعث می‌شود دانشجو معلمان از همیشه دلسردتر و حقوق اجحاف شده خود را درجایی دیگر جبران کنند و با متزلزل شدن بنیان دانشگاه فرهنگیان تنها آموزش‌وپرورش ضربه نخواهد خورد و تمدن مدنظر آقایان چشم‌انداز خوبی نخواهد داشت و وضعیت با پمپاژ ناامیدی به دانشجو معلمان بدتر خواهد شد.


انتهای پیام/4115/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته