دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1398 - 15:09
اخلاصی در گفتگو با آنا:

دانشجومعلمان خواستار حراست نمایندگان از مصوبات مجلس هستند

عضو شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجومعلمان خواستار حراست نمایندگان از مصوبات مجلس هستند.
کد خبر : 382078
BS0K1778.JPG

محسن اخلاصی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: مجموعه‌ شورای صنفی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، طی‌ نامه‌ای هماهنگ به نمایندگان مجلس، پیرامون احکام و افزایش حقوق سال ۹۸ لیست نمایندگان و توضیحات تکمیلی آن خواستار اصلاح احکام صادره و حراست از قوانین مصوب شدند.


وی ادامه داد: نظر به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش 400 +10% حقوق کارکنان دولت، شورای صنفی دانشگاه‌های فرهنگیان طی‌ نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری عدم افزایش حقوق دانشجومعلمان شدند.


دبیر شورای صنفی پردیس فرهنگیان شهید بهشتی مشهد افزود: برای دانشجومعلمان متعهد خدمت شاغل در دانشگاه فرهنگیان، افزایش حقوق اعمال‌شده، ۱۸ درصد نسبت به‌ حکم قبلی صورت گرفته است که این امر مغایر با موارد بندی تبصره 12 ماده‌واحده قانون بودجه 98 کشور دانشجو معلمان به‌عنوان نیروی کشوری و کارمند دولت می‌بایست شامل افزایش 400 هزار تومانی و ضریب 10 درصدی نسبت به سال 97 شوند که احکام صادره با این بند از قانون مغایرت دارد.


اخلاصی اظهار کرد: نظر به تصویب‌نامه هیئت‌وزیران به شماره ۸۷۲۴/ت ۵۱۴۸۵ه به تاریخ 31/01/98 و بندهای دوم و ششم آن، حداقل افزایش حقوق برای کارمندان دولت نباید از آن مبلغ کمتر باشد و هم‌چنین حداقل حقوق کارمندان می‌بایست باشد که کم‌تر از آن جایز نیست. اما احکام صادره برای دانشجو معلمان خلاف این قانون بوده و این موارد رعایت نشده است.


عضو شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به بخشنامه صادره از وزارت آموزش و پرورش به معاونت‌ها، مراکز، کانون‌ها، دفاتر، سازمان‌ها و... به‌طور اخص دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به شماره 7/710 مورخه چهارم اردیبهشت‌ماه جاری و بند دوم آن، که حداقل حقوق یک میلیون و 563 هزار تومان ذکر شده است که این امر برای دانشجومعلمان اعمال نشده است.


وی گفت: شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستارند که از قوانین مصوب خود حراست لازم را عمل‌آورده و انتظار می‌رود با جدیت تمام، نسبت به اجرای مصوبات خود توسط دولت نظارت کرده تا ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر شاهد اصلاح احکام صادره باشیم.


انتهای پیام/4107/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته