دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 13:48
محمدی در گفتگو با آنا خبر داد:

حضور دانشجونماهای پسر با لباس دخترانه در تجمع دانشگاه تهران

دانشجوی دانشگاه تهران گفت: برخی از پسران با لباس دخترانه در تجمع چپ‌گراهای دانشگاه تهران حضور داشتند که این نشان از حضور جریان خاصی در پشت پرده بود.
کد خبر : 381516
photo_۲۰۱۹-۰۵-۱۳_۲۱-۲۶-۵۴.jpg

سعید محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با موضوع حجاب و حوادث اخیر در دانشگاه تهران گفت: هفته‌های گذشته هیئت‌رئیسه و مسئولان دانشگاه تهران با توجه به وضعیت نامتعارف حجاب برخی از دانشجویان، تصمیم به تصویب شیوه‌نامه‌ای برای بهبود وضعیت پوشش در دانشگاه گرفتند. به همین جهت خانم‌هایی در کنار درب ورودی دانشگاه به دانشجویان دختری که پوشش‌های واقعاً نامتعارفی داشتند، تذکر می‌دادند. بعضی از دانشجویان از این وضع ناراضی بودند.


دانشجوی فلسفه محض دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: قضیه اعتراضات 23 اردیبهشت در دانشگاه تهران را نمی‌توان فقط به تذکر چند خانم در سردر دانشگاه آن‌هم فقط 1 روز به مدت 2 ساعت نسبت داد. در تجمع معترضان سوای تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران، افرادی هم از بیرون دانشگاه جمعیت را خط دهی می‌کردند. ازجمله آقایانی که با لباس خانم در تجمع حضور داشتند و کلیپ‌ها و تصاویری در این رابطه در رسانه‌ها منتشر شده است.


این فعال دانشگاهی افزود: اگر به این مسئله از دوردست بنگریم و به تضادهای موجود بین اهداف الهی انقلاب اسلامی و اهداف نظام سلطه و استکبار جهانی توجهی خاص داشته باشیم، تلاش‌های چهل‌ساله دشمنان در تخریب چهره اسلام را شکست‌خورده خواهیم یافت. در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد نامناسب مسئولان دولتی، به مشکلات اقتصادی دامن زده شده و گزک دست دشمنان داده است. دشمنان در چند سال اخیر سعی کرده‌اند از هر بهانه و هر مسئله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استفاده کنند که بخواهند دانشجویان و قشر فرهیخته و عامه مردم را به شورش و فتنه علیه نظام اسلامی وادارند.


وی تصریح کرد: در قضیه اعتراضات 23 اردیبهشت شاید برخی از دانشجویان دخیل بودند اما قطعاً عوامل خارج دانشگاهی نقش هدایتگری جریان را داشتند، این موارد در شعارها، توهین و ناسزاها، جریاناتی مانند پاره کردن پیراهن یکی از دانشجویان بسیجی و لگدپرانی یکی از معترضان به دانشجوی دختر محجبه قابل پیگیری است؛ و همه حاکی از اقدامات تحریک‌کننده جریانات خارج از دانشگاه داشته است.


محمدی بیان کرد: تعداد زیادی از جمعیت معترضان به حجاب پس از خارج شدن از سالن آمفی‌تئاتر دانشکده هنرهای زیبا، شروع به سیگار کشیدن و روزه‌خواری علنی کردند، آیا واقعاً این افراد با مسئله حجاب مشکل داشتند؟ این مسائل نشان می‌دهد چنین افرادی با نص صریح قرآن و تمام شئون اسلام مشکل دارند. اگر دانشجویان می‌خواستند اعتراضی داشته باشند راه قانونی کاملاً باز بود و به‌راحتی می‌توانستند این مسئله را با مسئولان در میان بگذارند و اعتراض خود را بیان کنند. هیچ دلیل منطقی برای تجمع غیرقانونی روز دوشنبه وجود نداشت و توهین و فحاشی، هتک حرمت، مخالفت علنی نه فقط با مسئله حجاب بلکه با شئون مختلف اسلام و روزه‌خواری علنی در صحن دانشگاه نشان از اعتراض صلح‌آمیز عده‌ای دانشجو نداشت.


انتهای پیام/4107/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته